בסוכת דגל התורה

גפני: "כל המלחמה של הפלג הירושלמי - כי לא קיבלו נציג"

בכירי "דגל התורה" התכנסו היום בסוכת נציגי התנועה בבית שמש, ושמעו בין השאר התייחסות תקיפה להתנהלות 'הפלג הירושלמי' - בעיקר על רקע מהלכי דגל לאחר פסיקת בג"ץ בסוגיית גיוס החרדים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דבריו של גפני (באדיבות המצלם)

נציגי דגל התורה ברשויות המקומיות בכל רחבי הארץ התכנסו היום (שני) בסוכה שהוקמה בעיר בית שמש, ושמעו דברים מפי ראשי המפלגה ונציגיה בכנסת.

ח"כ אורי מקלב התייחס להתנהלות המפלגה בעקבות פסיקת בג"ץ שמחקה את ההישגים בסוגיית הגיוס, ואמר כי "צריך להיות גיבוי מבית כל מה שעומד לנגד עינינו זה שמירת עולם הישיבות. מה שהיה הוא שיהיה. יש עוד פתרונות לפסיקת הבג"צ על חוק הגיוס מלבד חוק ההתגברות, בחורף הקרוב בס"ד נקווה שיבוא לפתרון. אנחנו דואגים גם לבעיות יחידים ולא רק לכלל עולם התורה".

לגבי הבחירות המוניציפליות הצפויות בעוד כשנה, אמר חבר הכנסת מ'דגל': "כל החיבורים הפוליטיים בשנה הקרובה יהיו רק על פי המדד מה יעזור לבני התורה. כל היועצים שאולי לבושים כמונו, בשעת ההכרעה יראו חומה בצורה ולא ניתן לשום אינטרס לחדור דרכה".

"בשונה ממפלגות אחרות אצלנו בדגל התורה בוחרים נציגים לא רק על פי הישגיהם אלא גם בעיקר על פי השקפתם ואיכותם. אולי לא בכל מקום יש לנו נציג אבל כל מי שנציג שלנו מחוייב לדבר אחד והוא ציות מלא לגדולי ישראל".

אחריו דיבר בפני המתכנסים יו"ר התנועה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, שאמר: "לא היה דבר אחד שלא התמודדנו איתו במהלך הקדנציה הנוכחית גם בגיור וגם בגיוס. מאז ומעולם נתנו לשר הביטחון את היכולת לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות. שום דבר לא השתנה בחוק שהיה, לא השתנה בחוק שבוטל וגם לא ישתנה בחוק שעכשיו נעשה ושיש הסכמה רחבה לעשות אותו".

הוא אף תקף את התנהגות 'הפלג הירושלמי': "הם אופוזיציה. עושים הפגנות, עושים דברים. על מה ההפגנות? מה אתם רוצים? שמה יהיה? שיבואו שוטרים ויקחו תלמידי ישיבות לבתי סוהר ויבחרו בעיקר את החלשים שבהם? מה אתם רוצים שיהיה?", תהה בציניות.

"מעניין רק, אם ברשימה של יהדות התורה היה נכנס מישהו שלהם, האם גם אז היתה ביקורת", הוסיף גפני ותקף. "כל המלחמה היתה על נציג שמיני. שיגידו את האמת, אז הכל משתנה, הרי פתאום ניר ברקת הפך להיות כשר - כשמועצת גדולי התורה החליטה שהוא מחלן את ירושלים - מותר ללכת איתו כדי לקבל סגנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר