ניתן היה למנוע?

הרוצח מלאס וגאס ירה קודם הטבח למסדרון

יותר מ-200 כדורים ירה סטיבן פאדוק אל תוך מסדרון המלון כמה דקות לפני הטבח בלאס וגאס. הירי פצע את מאבטח המלון שהגיע כדי לבדוק את קולות הקדיחה שנשמעו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק ופייסבוק)

פרטים נוספים מתבררים מחקירת הטבח בלאס וגאס: סטיבן פאדוק, רוצח ההמונים שביצע לפני כשבוע את הטבח בלאס וגאס, ירה במאבטח בבית המלון מנדליי ביי שש דקות לפני שפתח באש לעבר הקהל בהופעת קאנטרי שנערכה בסמוך. כך עדכנו רשויות אכיפת החוק בנבדה. עד כה סברו החוקרים כי פאדוק ירה למוות במאבטח בזמן שירה לעבר ההמון וכי ייתכן שהגעת המאבטח אילצה אותו להפסיק את הירי.

בסך הכל רצח פאדוק 59 בני אדם ופצע יותר מ-500 נוספים, מחלון חדרו בקומה ה-32 במלון. עדיין לא ברור מה גרם לחוקרים לשנות את לוח הזמנים של אירועי הטבח ומה ההשלכות של הדבר על החקירה והאם ניתן היה להגיע מהר יותר אל הרוצח.

השריף של מחוז קלארק במדינת נבדה, ג'וזף לומברדו, אמר כי המאבטח היה במסדרון של בית המלון לאחר שענה לקריאה בנוגע לדלת שנשארה פתוחה ושמע רעש של קדיחה מחדרו של פאדוק שהתקין שלוש מצלמות כדי לעקוב אחר הגישה לסוויטה שלו. הרוצח פתח באש מבעד לדלת, ריסס 200 כדורים לעבר המסדרון, ופצע את המאבטח - שהצליח להזעיק גורמי ביטחון אחרים. שש דקות לאחר מכן, כאמור, פתח פאדוק באש על ההמון וירה במשך עשר דקות.

מלבד עשרות כלי הנשק שהיו ברשות פאדוק בחדר המלון, נמצאו גם כלי קדיחה. השריף מסר כי פאדוק ניסה לקדוח חור בקיר סמוך, עבור התקנת מצלמה נוספת או להעמדת רובה נוסף, אך לא סיים את המלאכה. פאדוק בנוסף קדח חורים והציב מוט ברזל על מנת לחסום את פתח יציאת החירום הסמוך לדלת חדרו.

החקירה מעלה עוד כי פאדוק תכנן להימלט לאחר הירי וכי ברכבו נמצאו חומרי נפץ וציוד הגנה אישי. הרשויות טרם הגדירו את המניע של פאדוק לרצח ההמוני, והשריף מסר כי הוא מתוסכל מההתקדמות האיטית של החקירה. "היורה הסתיר במכוון את פעולותיו שהובילו לירי, וקשה לנו למצוא תשובות לפעולה הזו. אנחנו מאמינים שהוא החליט לקחת את חיי האנשים ושהייתה לו תוכנית מאוד נחרצת שלפיה פעל".

לומברדו מסר כי אין עדויות לכך שהמניע לטבח הוא אידיאולוגי או לכך שפאדוק פעל יחד עם יורה נוסף. נמסר כי החוקרים איתרו 200 מקומות בעיר שבהם פאדוק ביקר, ובאף אחד מהם הוא לא נראה עם אדם נוסף. לפי לומברדו, טרם נמצא אירוע מסוים בחייו של פאדוק שיכול היה להוביל אותו לבצע את הירי, אך טרם הושלם הליך הערכה פסיכיאטרית מקיפה.

רגעי האימה

בחיפושים שנערכו בחדר המלון של פאדוק ובבתים שבבעלותו נמצאו כ-50 כלי נשק. כמעט מחציתם היו בחדר המלון שממנו בוצע הירי. כתריסר מהרובים שנמצאו עברו הסבה פיראטית שאפשרה להם לירות צרורות כמו בנשק אוטומטי. שריף לומברדו אמר כי במאי 2016 פאדוק רכש יותר מ-30 רובים בעקבות אירוע מסוים בחייו, אך לא פירט מעבר לכך.

לומברדו אישר עוד כי הרשויות מתשאלות את אחיו של היורה, אריק פאדוק, ואת זוגתו של היורה, מרילו דנלי. הוא לא פירט מה הם מסרו לחוקרים, אך אמר כי "כל פיסת מידע שאנו מקבלים מהווה חתיכה נוספת בפאזל".

האח אריק אמר כי הוא הגיע ללאס וגאס על מנת לקבל את גופת אחיו ולשלוח את אפרו לאימם בת ה-89 המתגוררת באורלנדו. אריק אמר עוד כי הוא מתכנן לתרום את נכסיו של אחיו לטובת קרבנות ירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר