היסטוריה פלסטינית

דאגה: החמאס והפת"ח חתמו על הסכם פיוס

ההסכם שיכלול הפסקת השליטה הבלעדית של חמאס בעזה, וכן פריסה של 3,000 שוטרים מהרשות הפלסטינית ברצועה ובגבולות עם ישראל, מחייב את ישראל לשינוי תפיסה אסטרטגי (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חתימת ההסכם ההיסטורי (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

בשעות אחר הצהריים חתמו נציגי החמאס והפת"ח על הסכם פיוס היסטורי-פלסטיני, במסגרתו השליטה האזרחית בעזה - כולל המעברים - תועבר ב-1 בדצמבר לידי ממשלת האחדות, אחרי 10 שנות שלטון של חמאס שם.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון לפעול ליישום ההסכם, קרא לכל הפלגים לפעול להשבת האחדות לעם הפלסטיני ואמר: "ההסכם הזה ימריץ את התכניות לסיום הפיצול. הסכם הפיוס מהווה סוף לפילוג הפלסטיני".

בעיכוב של כשעה וחצי הגיעו המשלחות משני הצדדים למסיבת העיתונאים שנערכה במטה המודיעין בקהיר ובנוכחות שר המודיעין המצרי חאלד פאוזי, ששימש כמתווך בהסכם. מי שחתם מטעם חמאס על ההסכם היה הטרוריסט הבכיר סאלח עארורי, שרק בשבוע שעבר קודם לתפקיד סגן מנהיג חמאס.

לדברי עארורי, "החלטנו לפעול באסטרטגיה של צעד-צעד כדי להביא ליישום הפיוס. השיחות הללו הפעם כוונו כדי לאפשר לממשלת האחדות לפעול בצורה מלאה ברצועת עזה ובגדה".

נציג פת"ח מתנשק עם הטרוריסט הבכיר שחתם על ההסכם מטעם חמאס (צילום: מתוך פייסבוק)

בהודעה רשמית שפרסמה מצרים לאחר חתימת ההסכם, נכתב: "מתוך דאגתה של מצרים לסוגיה הפלסטינית ונחישותו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, לממש את התקוות והשאיפות של העם הפלסטיני לשים קץ לפילוג ולחזק את החזית הפנימית ולהשיג אחדות פלסטינית על מנת להשלים את המפעל הלאומי ולהביא להקמתה של מדינה פלסטינית בקווי 67' שבירתה ירושלים המזרחית כולל חזרת הפליטים, קהיר נתנה חסות לסדרה של פגישות בין פתח לחמאס ביומיים האחרונים כדי לדון בנושא הפיוס הפלסטיני".

"שתי התנועות הסכימו על צעדים שיאפשרו לממשלת הפיוס הלאומית למלא את משימותה ולשאת באחריות המלאה בניהול עניינה של רצועת עזה בדומה לגדה המערבית החל מה-1 בדצמבר לכל היותר. שני הצדדים יפעלו לפתור את כל הבעיות שנבעו כתוצאה מהפילוג. במסגרתה דאגתה של מצרים לאחדות השורות בקרב הפלסטינים, קהיר קוראת לקיים ישיבה ב-21 בנובמבר של כל הפלגים הפלסטיניים שחתומים על הסכם הפיוס הלאומי שנחתם במאי 2011. מצרים מביעה הערכה רבה לתנועות פתח וחמאס על הרוח החיובית שניחנו בה חברי המשלחות ועל כך שהם העדיפו את האינטרס הלאומי הפלסטיני, מה שהביא לגיבוש ההסכם הנ"ל. במצרים מודים לנשיא אבו מאזן שניחן ברצון אמיתי לשים קץ לפילוג ולהחזיר את האחדות לעם הפלסטיני", נכתב עוד בהודעה המצרית.

מוקדם יותר השבוע קשר נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בין הפיוס הפנים פלסטיני לבין תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הוא אמר שהמהלכים שמצרים מבצעת בהקשר של הפיוס בין חמאס לפתח יכשירו את הקרקע לקראת כינון השלום בין ישראל לרשות.

יצויין, כי ההסכם יכלול פריסה של 3,000 שוטרים מהרשות הפלסטינית ברצועת עזה ובגבולות עם ישראל ומצרים, מה שמחייב את ישראל לשינוי תפיסה אסטרטגי בכל יחסה למתרחש מכיוון רצועת עזה ובתוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר