ישראל בעקבות ארה"ב

טראמפ החליט לפרוש מאונסק"ו ה"עוין לישראל" - נתניהו: גם אנחנו

בישראל מביעים סיפוק מההודעה היום של ארה"ב כי בכוונתה לפרוש מארגון התרבות של האו"ם, אונסק"ו, ונתניהו החליט כי ישראל תנקוט בצעד דומה נגד הארגון ש"קבע" כי לישראל אין זיקה לירושלים (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מזכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה. הביעה צער (צילום: Belish / Shutterstock)

ארצות הברית הודיעה היום, כי היא תפרוש מאונסק"ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם - בעקבות חילוקי דעות על מדיניות הארגון, וכן בגלל יחסו נגד ישראל.

בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית נאמר: "ההחלטה לא התקבלה בקלות ומשקפת את החששות האמריקניים מהפיגור בתשלומים, הצורך ברפורמה יסודית בארגון - והטיה ממושכת נגד ישראל". הפרישה תיכנס לתוקף רק ב-31 בדצמבר 2018.

ובעקבות ההודעה האמריקנית שעליה החליט טראמפ, גם ישראל מתכוונת ככל הנראה לנקוט בצעד דומה: ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת ארה"ב, והנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון העוין. לדבריו, "זו החלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה"

במערכת הפוליטית בישראל שורר קונצנזוס סביב הצעד האמריקני, וגם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי פרסם את תמיכתו במהלך זה.

נתניהו תוקף את אונסק"ו - עם ציטוט מפרשת חיי שרה (צילום: ארכיון איתי בית-און, לע"מ)

יצויין, כי לפי ההודעה הרשמית של ארה"ב, היא מעוניינת להישאר באונסק"ו כמדינה משקיפה, "במטרה לתרום את ההשקפות, נקודות המבט והמומחיות האמריקניות".

באונסק"ו הביעו צער על ההחלטה, והמזכ"לית אירינה בוקובה אף אמרה כי "ההחלטה של ארה"ב לפרוש מאונסק"ו היא הפסד גדול למשפחת האו"ם".

כזכור, בעבר כבר השעתה ארה"ב את המימון לארגון של האו"ם, בעקבות קבלת הרשות הפלסטינית כחברה בארגון ב-2011. ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, נוהגת לגנות בקביעות את אונסק"ו, לאחר החלטות האנטי ישראליות, דוגמת ההכרזה על העיר העתיקה בחברון כאתר מורשת פלסטיני-עולמי, לפני כשלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר