בעקבות "כיכר השבת"

ההקפות השניות ב"מרכז הרב" התקיימו ללא בעיות צניעות

המתיחות נרגעה: המשא ומתן שנפתח עם השכנים החרדים של בית "מרכז הרב קוק", לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על כוונת הראשונים לחסום את הכניסה למקום - הוכתר בהצלחה (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צעירים חרדים נרתמו לעזור בהסרת החסימה (באדיבות המצלם)

לפני שבועיים פורסם ב"כיכר השבת" כי אחת הכניסות ל"בית הרב קוק" נחסמה לקראת ההקפות השניות של ישיבת "מרכז הרב" המתקיימות באופן מסורתי בבית בו שכן מקומו של הרב קוק כרב הראשי לארץ ישראל.

החסימה אותה ביצעו מספר צעירים חרדים המתגוררים בסמוך והמקורבים ל"וועד הכללי" (המצוי בסכסוך עם העמותה המקיימת פעילות במקום), עלולה הייתה להוביל לחוסר צניעות בעת האירוע, מאחר ובעקבותיה הגברים והנשים היו נאלצים להיכנס מאותו הפתח.

הפרסום ב"כיכר השבת" הגיע לאוזני הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, ובעקבות כך הוא פנה לראש העיר ניר ברקת על מנת להסדיר את הכניסה בעת האירוע ללא מכשול, כראוי.

במקביל פנו גורמים ב"בית הרב" לעסקנים ולנציגים בעירייה, יהושע פולק, חיים אפשטיין ודב קלמנוביץ', שנרתמו לענין כדי לאפשר כאמור את קיום האירוע באופן נורמלי, ובמקביל שבחורי הישיבה המתגוררים בחצר הסמוכה לא יופרעו מכניסת נשים מכיוון זה.

במהלך חג הסוכות התקיים משא ומתן בתיווך יהושע פולק והועד הכללי לבין מרכז הרב ובית הרב קוק, וכפי שנראה כעת הצדדים הגיעו להבנה שהאירוע יתקיים ללא אלימות ובאופן שלא יפריע לאף אחד מהם.

גורם בכיר המעורב בהשגת הפשרה אומר ל"כיכר השבת": "העובדה שמרכז בית הרב קוק יחד עם נציגים ציונים-דתיים וחרדים והוועד הכללי, הגיעו להבנה במטרה לאפשר את קיום האירוע, צריכה ללמד את כולנו קודם כל שאפשר להסתדר ביחד, חרדים, דתיים וחילונים, תוך שמירת כבודם של כולם".

"העובדה שהאירוע המסורתי יתקיים כסדרו ללא הפרעה בבית הרב קוק, היא משמחת גם כי היא נותנת אופטימיות לאפשרות שבעתיד, בהבנה שתושג בין הצדדים, נראה את בית הרב הופך למרכז מורשת מרכזי בירושלים", מוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר