מכה לירוחם

מפעל נגב קרמיקה נסגר 140 עובדיו יפוטרו

עובדי מפעל נגב קרמיקה הופתעו לגלות הבוקר בכניסה למפעל מאבטחים שאסרו עליהם להיכנס אליו ומכתב מהמנכ"ל שמודיע על סגירתו בשל הפסדי ענק שצבר (כלכלה)

(צילום: חני בריגע)

מפעל נגב קרמיקה בירוחם ייסגר ו-138 עובדיו רובם תושבי העיר הדרומית יפוטרו. כך הודיע הבוקר (ו')במפתיע מנכ"ל קבוצת נגב אורי גלבוע לעובדי המפעל. העובדים קיבלו מכתבי שימוע לקראת פיטורים בצירוף מכתב של המנכ"ל שבו נמסר: "אין למפעל זכות קיום. לכן, אבדה תקוותנו והנהלת החברה קיבלה החלטה קשה לסגור את המפעל". לאחר ההודעה התעמתו מילולית עובדים עם מאבטחים בשער המפעל הסגור.

המנכ"ל טען כי המפעל מפסיד שני מיליון שקלים מדי חודש בעיקר בשל התחרות העזה של סחורות המיובאות מטורקיה, סין ומספרד. הוא האשים את ועד עובדי המפעל וההסתדרות בכך שטרפדו תכנית התייעלות ו"לא הבינו את עוצמת הבעיה והדחיפות הנדרשת ביישום פתרון".

המפעל מעסיק כ-140 עובדים, שצפויים לאבד את מקום עבודתם, מהם 112 עובדים מיוצגים ומאוגדים בהסכם קיבוצי. בכניסה לשערי המפעל הוצבו מאבטחים ומולם התכנסו עשרות עובדים. יושב ראש הוועד יעקב צרפתי אמר כי "אנחנו בסערת רגשות. המכתבים חולקו לכל העובדים. החברה רצתה שנפטר 40 עובדים ונוריד בשכר. לאחר שלא הסכמנו, החליטו לפטר את כל העובדים. בכניסה למפעל יש אבטחה על מנת לאיים עלינו. אני כבר לא יודע מה לומר".

במכתב של מנכ"ל קבוצת נגב, הוא פירט את הסיבות שהובילו להחלטה על סגירת המפעל. בין היתר טען כי "במחצית השנה החולפת ניסינו בכל דרך להציל את המפעל". הוא טען כי הנהלת המפעל הקטינה עלויות, שיפרה את תהליכי הייצור ואף גייסה תמיכה מגופי ממשלה ופעלה להגדלת הביקושים, הקטנת עלויות אחסון ולהורדת הארנונה מול המועצה. "ביקשנו סיוע ממשרד הכלכלה. ניסינו לקבל אישור שהאריחים מהמפעל כשרים ולכן מתאימים לבניית בתי כנסת".

המכתב של המנכ"ל

לדברי המנכ"ל, "משרד רואי החשבון זיו האפט BDO בשיתוף עם קו פרוייקט ייעוץ הנדסי בע"מ, עזר לנו בניתוח הכלכלי והעסקי וקבע כי אין תקומה למפעל. על אף חוות הדעת הזו, דרשנו מהם להכין תוכנית התייעלות עמוקה שתאפשר לנו הפסד חודשי קטן ולא הפסדי ענק. הכל על מנת להמשיך ולהפעיל את המפעל". עוד ציין כי "הצגנו בפני הוועד וההסתדרות את התוכנית, אך לצערנו, הם לא הבינו את עוצמת הבעיה והדחיפות הנדרשת ביישום פתרון. מעבר לזה, לא הייתה כל כוונה מצדם לנהל משא ומתן מהיר בלו"ז צפוף וברור ולא קיבלנו הצעה אחת רצינית לשינוי ולו הקטן ביותר".

מנגב נמסר: "ההחלטה על סגירת המפעל התקבלה בלב כבד, לאחר עבודה יסודית ומאומצת לקידום תוכנית הבראה והתייעלות מקיפה, שלצערנו נדחתה במלואה על ידי נציגי ועד העובדים. מבחינתנו העובדים הם לב לבו של כל עסק, וללא הרתמות מלאה שלהם אין כדאיות בהפעלת המפעל. היקף הפעילות של המפעל מהווה 15% בלבד מפעילות נגב, ולכן לא תהיה פגיעה בפעילות קבוצת נגב או באספקת הזמנות קיימות ועתידיות".

מההסתדרות נמסר: "אנו דוחים מכל וכל את התנהלותה הבריונית וטענות ההנהלה. לפני החג התקיימו כמה פגישות של משא ומתן. המו"מ היה אמור להימשך מייד עם תום החג. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר