3 ימי אבל

שואפים למדינת הלכה וביצעו את הפיצוץ 'הגדול אי פעם'

מספר ההרוגים בפיגוע אתמול במוגדישו בירת בומליה, מטפס כל העת, ועומד נכון לעכשיו על כ-230 בני אדם. עוד עשרות נפצעו בפיגוע שכנראה ביצע 'א-שבאב' החותר למדינת הלכה אסלאמית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בסומליה עלה היום (ראשון) ל-231 מספר הנרצחים בפיגוע התופת שאירע אתמול במוגדישו הבירה, בו אף נפצעו עשרות בני אדם נוספים.

פיגועים רבים ספגה מוגדישו בעשרות השנים האחרונים, אך לדברי עדי הראייה, פיצוץ כפי שאירע אתמול היה החזק ביותר שנשמע אי פעם בעיר. יממה אחרי, תושבים עדיין עוברים בין ההריסות ומחפשים אחר קרובי משפחתם.

גם שר ההסברה של סומליה, עבד א-רחמן עומר, אמר כי הפיצוץ היה "הגדול בתולדותינו. זה יום עצוב. הם עד כדי כך אכזריים וחסרי רחמים, ואנחנו חייבים להמשיך להיות מאוחדים נגדם", אמר.

הנשיא עבדוללהי מוחמד הכריז על שלושה ימי אבל, הגדיר את ההתקפה כ"אסון לאומי" והגיע לבית חולים כדי לתרום דם. בעקבות בקשת הרשויות, אלפי אזרחים נהגו כמותו - מה שלא הועיל לרבים מפצועי הפיגוע שכבר מתו מפצעיהם בבתי החולים, בתוך זמן קצר.

בסומליה מאשימים בביצוע הפיגוע את ארגון א-שבאב המזוהה עם אל קאעידה השואף מזה זמן להקים בסומליה מדינת הלכה אסלאמית, אך הארגון הטרוריסטי טרם פרסם נטילת אחריות רשמית.

לדברי ראש ממשלת סומליה, חסן עלי חיירה, "לא אכפת להם מחיי הסומלים, האימהות, האבות והילדים. הם פגעו באזור המאוכלס ביותר במוגדישו ורצחו רק אזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר