עושה עלייה

חברת המכירות "עליבאבא" תקים שלוחה בישראל

כחלק מההתעניינות הכלכלית הגוברת והולכת של הסינים בישראל, הודיעה לאחרונה החברה המחזיקה באתר המכירות הפופולרי עליבאבא, כי תקים פה בקרוב מרכז מטעמה (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יו"ר עליבאבא עם ראש הממשלה נתניהו (צילום ארכיון: Haim Zach/GPO)

עליבאבא, החברה הסינית הגדולה לסחר אלקטרוני, תפתח מרכז פיתוח בישראל כחלק מתכנית בהיקף של כ-15 מיליארד דולר להקמת מרכזי פיתוח ומחקר במספר מדינות בעולם.

בהודעה מטעם החברה נמסר, כי אקדמיית דאמו, זרוע המחקר ופיתוח של עליבאבא, תפתח מרכזי חדשים גם בארה"ב, רוסיה וסינגפור. בנוסף, החברה תעסיק 100 חוקרים נוספים בתחום של בינה מלאכותית, מחשוב קוואנטום ופינטק.

סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, ג'ף ז'אנג, הסביר: "אקדמיית דאמו של עליבאבא תעמוד בחזית הפיתוח של טכנולוגיית הדור ותתמוך בצמיחה של עליבאבא ושותפותיה".

יצויין, כי בשנה האחרונה זינקה מניית עליבאבא בניו יורק ביותר מ-70 אחוזים. בחודשים האחרונים התרחבה עליבאבא במהירות והיא מתחרה כעת באופן ישיר בחברת אמזון האמריקנית בתחום הסחר האלקטרוני, ששווי השוק שלה מגיע כבר ל-460 מיליארד דולר מול שווי שוק של 476 מיליארד דולר לאמזון.

נתניהו לאחר פגישתו בסין עם יו"ר עלי באבא (צילום: לע"מ)

כזכור, עליבאבא כבר פעילה בישראל מאז 2014 והשקיעה במספר סטארט-אפים בתחומי התקשורת (וויזואל-ליד וטנגו), הסייבר (תטא-ריי), מנועי החיפוש (טוויגל) ובקרן ההון סיכון הירושלמית JVP - והכל באמצעות זרוע ההשקעות שלה.

כמו כן, שירות הקניות של עליבאבא הוא כיום הלקוח הגדול ביותר של דואר ישראל, באמצעותו מזמינים המוני ישראלים את המוצרים שהם רוכשים באתר החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר