משפצים? תכירו: רמקולים שקועים מומלצים לבית

אם אתם מתכוונים להתחיל לשפץ את הבית בקרוב, הגעתם לכתבה המתאימה, וחשוב לקרוא אותה כדי לא לעשות טעויות שיעלו קצת יקר בסוף התהליך. סקירה מקצועית (דיגיטל, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
רמקולים שקועים בבית. מזהים? (צילום: יחצ)

כיום חלק אינטגרלי כחלק מתכנון אדריכלי של בית מודרני, לוקחים בחשבון סוג ומיקום של תאורה, ובאותה נשימה גם מערכת סאונד עם רמקולים שקועים נסתרים בתקרה.

תכנון נכון ומוקדם של מערכת סאונד שקועה בתקרה, תחסוך לכם כסף, עוגמת נפש, ותספק לכם הנאה ממוסיקה באיכות סאונד מעולה ובפיזור מקצועי של הסאונד ברחבי הבית, ובנוסף עיצוב סטייליסטי ומינימליסטי בעיצוב הבית.

כיום, מרבית האדריכלים ומעצבי הפנים ממליצים על רכישה והתקנה (התקנה מאוד מאוד פשוטה ולא מסובכת) של מערכת שקועה בתקרה.

רמקולים שקועים בתקרה נחשבים כיום כסטנדרט בסיסי בשיפוץ הבית. ישנם הרבה סוגים של מערכות סאונד ביתיות, ופה נפרט בהרחבה על הסוגים, הטכנולוגיה, מחירים ועוד...

מה זה רמקולים שקועים?

רמקולים שקועים בדומה לכל רמקול שאתם מכירים, רמקול של רכב, או רמקול של מערכת סטריאו, אשר מורכב משני אלמנטים, אלמנט וופר (אחראי על הצלילים הנמוכים; באסים) ואלמנט טוויטר (אחראי על הצלילים הגבוהים והדקים). בשונה מהרמקולים הרגילים והישנים שאתם מכירים, רמקולים שקועים מגיעים עם מסגרת מיוחדת ו-2 האלמנטים שהוזכרו נמצאים בתוכה.

לרמקול שקוע קיר מתחבר כבל דו גידי, אשר מתחבר בקצהו השני אל המגבר.

כמה רמקולים שקועים צריך להתקין בבית?

התשובה תלויה בסוג הבית, גודלו, האם אתם רוצים רמקולים שקועים רק לחלל המרכזי של הבית (סלון) או גם למטבח, שירותים, ושאר חדרי הבית...? חשוב לציין פה, כי אם החלטתם להתקין רמקולים שקועים בכל הבית, באמצעות מגבר מתאים ניתן יהיה לשלוט בכל חדר, אם תהיה מוסיקה מושמעת שם בכלל, ובאיזו עוצמה...

באופן כללי, לסלון ממוצע, מומלץ להתקין 4 רמקולים שקועים בעוצמה סבירה, אלא א"כ מדובר בסלון מאוד גדול, במקרה כזה ייתכן ונצטרך 6-8 יחידות של רמקולים שקועים.

לחדרי שינה, מטבח, שירותים, ניתן להסתפק ברמקול שקוע קיר אחד בלבד.

מהם סוגי הרמקולים שקועים הקיימים?

ישנם הרבה מותגים ודגמים של רמקולים שקועי קיר, איכות הסאונד והעוצמה של הרמקול כמובן בהתאם למחיר. העוצמה של הרמקול השקוע נמדדת ב-וואט כמו בכל רמקול אחר, ככל שההספק בוואט גבוה יותר, כך עוצמת הרמקול תהיה גבוהה יותר. כאן גם המקום להבהיר כי שינם סוגי רמקולים שקועים המתאמים לכריזה ומגיעים עם שנאי קו ואינם מתאימים לבית.

ישנם גם גדלים שונים לרמקולים שקועים ומתחילים ב-4", 5.25", 6.5", 8", כאשר לבית מומלץ להתקין רמקולים בגודל 5.25" או 6.5", גודל ה-8" מתאים יותר להתקנה באולמות, בתי כנסת, בתי מדרש וכו...

רמקול שקוע. צילום: יחצ

מידות של רמקולים שקועי קיר

ישנם הרבה סוגים וגדלים של רמקולים שקועים אך באופן כללי הגדלים הסטנדרטים של רמקול שקוע הם בין 10 ס"מ עד 20 ס"מ קוטר ברמקול עגול. בצורה המלבנית המידות הסטנדרטיות הם 18-30 ס"מ אורך, ורוחב של 10 ס"מ עד 20 ס"מ.

העובי של רמקולים שקועים הוא בין 4 ס"מ ועד 12 ס"מ.

חשוב לציין כי ניתן לחבר אל המגבר והרמקולים השקועים מיקרופון, ולהשתמש במערכת הסאונד הביתית הזו כמערכת הגברה או כערכת קריוקי ביתית. אך חשוב לדעת כי זו אינה תחליף למערכת הגברה !

צורות של רמקולים שקועים

ישנם 2 צורות עיקריות ופופולאריות של רמקולים שקועים, אשר מומלץ להתאים אותם התאם לעיצוב הבית. הסוג הראשון הוא בצורה מלבנית. הסוג השני הוא רמקול בצורת עיגול.

באופן עקרוני, רמקול שקוע מלבן, ייתן לנו סאונד יותר איכותי, היות ו-2 האלמנטים שהוזכרו קודם, בנויים בנפרד על הרמקול, בשונה מרמקול שקוע עגול, שאלמנט הטוויטר יושב על אלמנט הוופר.

אופן ההתקנה של רמקולים שקועים

ממש כמו בהתקנה של תאורה שקועה בתקרה, על אותו עיקרון יש לקחת בחשבון את ההתקנה של הרמקולים. לאחר שתכננתם היכן למקם את הרמקולים, בשלב בניית הפרופילים של הגבס, יש להכין תשתית, כלומר להניח כבל דו גידי (אדום ולבן), לכל רמקול, בכל נקודה שתוכננה. לאחר שאיש הגבס סגר את תקרת הגבס ולאחר הצביעה, יש לחתוך חור לפי הצורה והגודל של הרמקול (עגול או מלבן) בנקודה שסומנה מראש. לאחר מכן מחברים את הכבל דו גידי אל הרמקול, ואז "מלבישים" את הרמקול אל תוך התקרה, ובאמצעות שני "מהדקים" שמגיעים עם הרמקול יש להדק אל התקרה את הרמקול. השלב האחרון הוא חיבור הרמקולים אל המגבר.

סוגי מגברים

למי שלא כל כך בקיא, בשביל שרמקול ישמיע צלילים הוא חייב לקבל כח ממגבר. לאחר שהתקנתם רמקולים שקועים בקיר או בתקרה יש לחבר אותם אל המגבר. ישנם הרבה סוגים של רסיברים ומגברים, אך לשימוש ברמקולים שקועים מומלץ להשתמש במגבר עם אפשרות של "שליטת אזורים".

לאחרונה, יצאו אל השוק מגברים חדשים ומיוחדים אשר גם הם "שקועים", מה שהופך את העיצוב לעוד יותר "מינימליסטי" ויפה. מגברים אלו מאוד קטנים ומגיעים עם מסך צבעוני בגדלים שונים בהתאם לסוג וגודלו של המגבר. למגברים אלו ישנה אופציה של קישורית בלוטוס, חיבור ל-WIFI, אפליקציות כגון יוטיוב, כניסה ל-USB ועוד... כאמור, מלבד היתרון הטכנולוגי ישנו ערך מוסף מהפן העיצובי.

רמקולים שקועים ללא שימוש במגבר

אם אתם רוצים להתקין בבית החדש לא יותר מזוג רמקולים ניתן לרכוש רמקולים שקועים מוגברים עם בלוטוס. רמקול שקוע מוגבר, הוא אותו רמקול אך עם מגבר מובנה קטן המובנה על הרמקולים.

רמקולים שקועים בלוטוס עם מגבר מובנה, יהיו קצת יותר יקרים מרכישה של רמקולים שקועים רגילים , אך היתרון הוא בחיסכון של קניית מגבר חיצוני. החסרונות הם בכך שישנה מגבלה של התקנה של לא יותר מזוג רמקולים, וחיסרון נוסף הוא, שהדרך היחידה להשמיע מוסיקה היא רק באמצעות בלוטוס בלבד.

רמקולים שקועים לבית כנסת / בית מדרש

רמקולים שקועים יכולים להיות פתרון נהדר עבור בית כנסת, אשר לא חפצים בהתקנה של מערכת הגברה עם רמקולים גדולים. לצורך התקנה של מערכת רמקולים שקועים לבית מדרש או בית כנסת נדרשת כמות גדולה של רמקולים שקועים, ונעה בין 8 רמקולים עד 20 רמקולים. הגודל המומלץ הוא רמקול בגודל 6.5" מינימום, או 8" שיותר יתאים לבית מדרש בשל גובהו ביחס לבית רגיל.

מערכת סאונד עם רמקולים שקועים לבית מדרש יכולה לשמש רק לדרשות ושיעורי תורה, ואינה יכולה לשמש כמערכת הגברה, למסיבות כמו שמחת בית השואבה, שמחת תורה, או מסיבת פורים...

פתרון גם לבתי כנסת. צילום: יחצ

כמובן שגם המגבר אמור להיות שונה בהתאם לכמות הרמקולים שיותנו ויחובר אל המגבר.

מחירים של רמקולים שקועים

טווח המחירים של רמקולים שקועים לקיר נע בין 150 ₪ ליחידה ויכול להגיע גם ל-3000 ₪ לרמקול אחד ! אולם בתקציב של 400-600 ₪, ניתן לרכוש רמקולים עם סאונד איכותי ועוצמה גבוהה של חברות טובות ומוכרות.

היכן ניתן להשיג רמקולים שקועים

מערכת סאונד הכוללת רמקולים שקועים ניתן להשיג בחנויות סאונד מקצועיות המתמחות בציוד סאונד מקצועי, וכמובן יכולים גם לספק ייעוץ מקצועי טרם הרכישה.

אחריות על רמקולים שקועים

טרם רכישת רמקולים שקועים חשוב לוודא כי הרמקולים שאתם רוכשים מגיעים עם אחריות יצרן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר