החרדים כועסים

המרצה באונו פנה לסטודנטים: "תצליחו, לא בעזרת השם"

מרצה במכללת "אונו" פנה בביטויי כפירה, התנשאות וזלזול בוטים לסטודנטים החרדים והחרדיות שאולצו לאחרונה לעבור לקמפוס מעורב. "אנו עדיין המומים מדבריו הפוגעניים", הם אומרים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כותב ההודעה הפוגענית, ד"ר בועז שליט מסגל הקריה האקדמית אונו (צילום מסך: מתוך יוטיוב)

כ-30 סטודנטים וסטודנטיות, חרדים וחרדיות, הלומדים לתואר שני במכללה האקדמית אונו, פתחו הבוקר (שני) את תיבת הדואר האלקטרוני האישית ונדהמו כשקראו מה נשלח להם בהודעה רשמית מטעם המכללה.

הקבוצה, שלומדת כלכלה ומנהל ועברה לאחרונה קורס של "אסטרטגיה עסקית", עוברת היום מבחן לא פשוט, וד"ר בועז שליט המרצה, בחר לאחל להם הצלחה במבחן זה, תחת הכותרת "המלצת היום - ללא חרדות", במלים הבאות:

"בוקר טוב לסטודנטים החרדים והחרדיות. למרות שחרדיות זו דרך חיים אצלכם :- ) אני ממליץ להגיע למבחן היום ללא שום חרדה כי מי ש'טורח בערב שבת אוכל בשבת...'. לאחר שהשקעתם, הזעתם כי למדתם, פשוט תחשבו פשוט, ובעזרתכם (ולאו דווקא בעזרת השם) יהיה טוב. שיהיה בהצלחה במבחן".

המייל המזעזע (צילום מסך)

יצויין, כי מדובר בסטודנטים וסטודנטיות שכזכור פורסם ב"כיכר השבת" כי הם אולצו על ידי הנהלת המכללה לעבור מהקמפוס הנפרד (בו הם למדו עד לפני מספר חודשים) לקמפוס המעורב, לצורך השלמת התואר השני.

בזמנו, חלקם מחו נמרצות על הצעד הזה - שלדברי המכללה נעשה ככורח כתוצאה מהחלטת המועצה להשכלה גבוהה - ובכעסם אף נעדרו למשך תקופה קצרה, אך הדבר לא עזר להם והם נאלצו לדבריהם להשתלב באותו קמפוס מעורב.

אחד הסטודנטים מתאר ל"כיכר השבת" את תחושותיו מאז שקרא את המייל המדובר: "כולי מזועזע. אני עוד לא יודע איך להגדיר את זה, כנראה שילוב של התנשאות וטיפשות, לקשר את אורח חייהם החרדי של הסטודנטים שלך לחרדה".

"אבל בעיקר", מוסיפה סטודנטית אחרת, "דברי הכפירה הבוטים, כאילו בקריצה מחויכת, על כך שיהיה לנו טוב 'לאו דווקא בעזרת השם'. זה כבר ממש חוצפה ועזות מצח. לאורך כל הדרך אנחנו רואים את חוסר ההתחשבות של אונו בחרדים, מעצם ההעברה שלנו לקמפוס מעורב ועד מבחנים בעיתוי שלא יכול להתאים בשום אופן לחרדים - כמו ממש בערבי חגים או מיד אחריהם, אבל כזה נוסח מחפיר של 'עידוד' לקראת מבחן הוא השיא".

מהקריה האקדמית אונו נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: הקריה הינה הגוף האקדמי המוביל במגזר החרדי. ככזו, היא שואפת ועושה ככל יכולתה כדי לכבד את הסטודנטים החרדים ולהתאים לאורחות חייהם".

"המייל נשוא הכתבה נשלח מתוך רצון לעודד את הסטודנטים להתכונן לבחינה ולעורר בהם מוטיבציה. לא היתה כל כוונה לפגוע באיש, ואנו מצרים על התחושה הלא נעימה שנוצרה אצל חלק מהסטודנטים".

"בנוסף, ובכדי למנוע עלבון, שלח המרצה לתלמידים הודעת התנצלות כנה. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לאפשר לימודים אקדמאיים איכותיים תוך התאמה וכבוד לצרכים ולאורחות החיים של כלל הסטודנטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר