יחס חם

רבני אירופה מברכים על בחירתו של קורץ כקנצלר אוסטריה

נשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמידט: "עדיין מהדהדות באוזנינו מילותיו של סבסטיאן קורץ 'איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו - לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי'" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קורץ עם הרב גולשמידט (צילומי ארכיון: אלי איטקין)

נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט הביע שביעות רצון נוכח היבחרו של סבאסטיאן קורץ לקנצלר הבא של אוסטריה, אך מנגד הביע חשש מהתחזקות מפלגת החירות של הימין הקיצוני המעוררת דאגה בלב הקהילה היהודית. עוד הוסיף: "אנו תקווה כי אוסטריה תשכיל להמשיך לשמור על חירויות הפרט וחופש הדת באוסטריה בעתיד".

כזכור, בעת כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בוינה לפני כשנה וחצי, אירח סבסטיאן קורץ את הרבנים לארוחת בוקר כשרה במשרד החוץ בוינה, במהלכה נשא נאום אוהד במיוחד ליהודים והביע נחישות למאבק באנטישמיות. "איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו. לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי ומשמעותו - המשך מלחמת חורמה בכל תופעה אנטישמית, הישנה והמיובאת".

הקנצלר הנבחר, בתפקידו אז כשר החוץ, אמר לרבנים כי "ציידנו את הפרקליטות בכל הכלים הדרושים לכך והקמנו מוקד מיוחד לקבלת דיווחים על כל תופעה שכזו ברחוב וברשת המקוונת. נמשיך גם לפעול יחדיו להבנה בין העמים לכיבוד הדדי ולהכרה בכל הצרכים הדתיים של הקהילה היהודית; ברוכים הבאים לאוסטריה".

בתגובה לדבריו של הגר"פ גולדשמידט בהתייחסו להגירה ולפיהם "עלינו לזכור כי דו שיח מנהלים רק עם מי שמכבד את דתנו ואמונתנו ומקיים סובלנות לדעת האחר", אמר קורץ: "אנחנו מוטרדים מההגירה המוסלמית וכך יש לראות את העלייה בתמיכה בימין הקיצוני. זו לא הצבעה, חלילה, נגד יהודים".

יצוין, כי בסיור שערכו בבית הספר היהודי הגדול נאמר לרבנים כי על פי החוק האוסטרי חובה על כל התלמידים בחינוך הממלכתי של אוסטריה ללמוד אודות היהדות, כולל ביקור בבית הכנסת הגדול וקבלת הרצאות במקום על מקומו של בית הכנסת בחייו של היהודי.

בתוך כך, 'ועידת רבני אירופה' מברכת את אודרי אזולאי, בת יועצו היהודי של מלך מרוקו אנדריי אזולאי, עם היבחרה לתפקיד מזכ"ל אונסק"ו. אזולאי שימשה במשך שנתיים בתור שרת התרבות של צרפת ועמדה בקשר הדוק עם הרה"ר ורבה של צרפת רבי חיים קורסייה, שאף סייע לבחירתה, ועם הקהילה היהודית בצרפת.

"זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הארגון הזה שבה יהודי נבחר לעמוד בראשותו דבר שיתכן ויביא לפיחות בהחלטות האנטישמיות שהפכו לדבר שבשגרת יומו של הארגון אשר הן שהביאו בסופו של דבר להחלטתה של ארה״ב על פרישתה", אומרים בארגון הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר