אחרי תקיפת צה"ל

צבא סוריה מזהיר את ישראל: "יהיו לכך השלכות רציניות"

שעות ספורות לאחר המתקפה החריגה, הרשמית, של חיל האויר הישראלי נגד סוללת טילים בעומק שטח סוריה, מגיב צבא אסד ומבהיר כי הפעם הוא לא ישתוק למה שנעשה (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

צבא סוריה מגיב בחריפות למתקפה הישראלית שבוצעה היום נגד סוללת הנ"מ שלו בעומק סוריה, ומבהיר: יהיו לכך השלכות. בהצהרה רשמית של צבא אסד שהתפרסמה מספר שעות לאחר ההתקפה, נאמר "יהיו השלכות רציניות לתוקפנות הישראלית".

כזכור, חיל האוויר תקף מוקדם יותר סוללת טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה, הממוקמת במרחק של כחמישים קילומטרים מזרחית לדמשק. ארבע פצצות של חיל האוויר נטרלו את הסוללה, והיא יצאה לחלוטין משימוש.

אותה סוללה היא גם זו ששימשה לירי טילים נגד מטוס ישראלי לפני כחצי שנה - שגרמה להפעלת אזעקות בארץ ולשיגור טיל "חץ" לעבר טילי הסוללה.

איזור נפילת חלקי הטיל, לאחר ירי ה"חץ" לפני כחצי שנה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

האירוע החל כזכור בפעילות שגרתית של חיל האוויר בלבנון, כשסוללת נ"ט אווירי סורית שיגרה טיל 'אס-אי 5' לעברו של מטוס חיל האוויר הישראלי.

אף שגם בצה"ל הודו כי לא נשקפה כל סכנה לטייסים, שכלי הטיס שבו בשלום לבסיסם וכי מדובר בהתגרות בלבד, הסבירו בדובר צה"ל כי הוחלט על תגובה נגד מי שישראל רואה בו אחראית לפעולה לאחר שמהמודיעין עלה כי צבא סוריה הוא שהפעיל את סוללת הנ"מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למתיחות הגוברת בצפון, ואמר: "המדיניות שלנו ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו. היום ניסו לפגוע במטוסינו וזה לא מקובל עלינו. חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל".

יצויין, כי בהודעה מוקדמת של סוריה, שיקר הצבא בבוטות כש"דיווח" על אחד המטוסים הישראלי שכביכול "נפגע ישירות מירי הנ"מ והיה חייב להימלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר