נידונו ל-20 ימי מחבוש

הגר"ש אוירבך: "להרעיש עולם ומלואו" בעקבות מעצר 2 הבחורים

תלמידי ישיבה מ'הפלג הירושלמי', ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן, שנעצרו בעת שנהגו והתברר שהם עריקים, נשלחו למעצר בן כ-3 שבועות. 'הפלג' יוצא למחאה - כל המוקדים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת הפלג. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופט צבאי גזר לפני זמן קצר על שני תלמידי הישיבה שנעצרו הלילה, 20 ימי מעצר נוספים. בעקבות כך הורה מנהיג 'הפלג הירושלמי' אליו הם משתייכים, כי יש לצאת הלילה למחאה ש"תרעיש עולם ומלואו".

בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר: "בעקבות המעצר אמש של אסירי עולם התורה - הבחורים החשובים ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן, ובעקבות החלטת ביה"מ הצבאי לדון אותם ל-20 יום בכלא צבאי, נכנסו עסקני הוועדה למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א".

"הוא הורה להרעיש עולם ומלואו על מעצר בחורי חמד העצורים בעוון לימוד התורה", ולפי ההודעה אכן "המונים ייצאו הערב להפגנות סוערות בכל רחבי הארץ על מעצר 2 יתומים בני עליה שלא התייצבו בלשכת הגיוס כהוראת גדולי ישראל".

"ציבור בני התורה לא ינוח ולא ישקוט עד אשר תוסר חרפת גזירת הגיוס ומעצר בני עליה מעם הקודש בארץ ישראל", נאמר בהודעה הלוחמנית.

כזכור, הפרשה החלה אמש, לאחר שקבוצת בחורי ישיבות שנסעה לטיול באזור ים המלח נעצרה בידי המשטרה לביקורת שגרתית סמוך לתחנת הדלק קליה.

שוטרים דיווחו, כי ויסנשטרן וקפלינסקי השניים נהגו בפראות ברכ, וזה מה שעורר את תשומת ליבם. בבדיקה, גילו השוטרים כי הם עריקים מהצבא זאת לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס להגיש את הפטור, כהוראת הגר"ש אוירבך.

יצויין, כי מקרה מעצר זה זוכה להתעניינות מיוחדת, גם כי 'הפלג הירושלמי' לא יצא זמן רב למחאות רחוב וגם בשל העובדה כי הבחור ישראל מאיר קפלינסקי הינו קרוב משפחה של אחד מבכירי המערכת המשפטית.

מוקדי הפגנות 'הפלג' הערב: בירושלים - בפינת הרחובות 'שרי ישראל - יפו', בשעה 20:30; בבני ברק - ברחוב ז'בוטינסקי סמוך למכון מור, בשעה 20:00; במודיעין עילית - בצומת שילת, בשעה 20:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר