בגלל מעצר שני עריקים

'הפלג' חסם צמתים בב"ב ובירושלים; למעלה מ-10 עצורים

הפלג הירושלמי הבטיח הפגנות וחסימות צמתים בכמה מוקדים ברחבי הארץ, וקיים. המשטרה עצרה מתפרעים בב"ב וירושלים. לאחר כשעה של מהומות הודיע 'הפלג' על עצירת ההפגנות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצונים")

בעקבות מעצרם אמש (ראשון) של שני תלמידי הישיבה שנסעו בכביש 90 ליד ים המלח ונעצרו ע"י שוטרים שגילו כי מדובר במשתמטים משירות צבאי מאחר ולא התייצבו בלשכות הגיוס, יצאו הערב (שני) אברכים ותלמידי ישיבות המזוהים עם "הפלג הירושלמי" להפגנות מחאה בצמתים ברחבי הארץ.

ההפגנות בירושלים ובני ברק (צילום: קבוצות "מדברים תקשורת" ו"מחאות החרדים הקיצונים")

בחלק מהמקומות, התפתחו הפרות סדר וניסיונות לחסימת כבישים, כאשר כוחות המשטרה פינו בכוח את המפגינים. בירושלים עצרה המשטרה עד כה 8 מהמפגינים, ואילו בהפגנה בב"ב בצומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי עצרו השוטרים ארבעה מפגינים נוספים. במקביל לכך, עצרה המשטרה מפגין נוסף בכניסה לעיר אלעד ועוד אחד בצומת שילת על יד מודיעין.

בפלג הירושלמי הבהירו בתחילה כי "בהוראת המנהיג הרוחני ההפגנות יימשכו עד אשר ישוחררו הבחורים. הגולה תבער כמדורת אש ולא נוותר על קוצו של יוד". אלא שלאחר כשעה הודיעו כי "ההודעה על פיזור ההפגנות התקבלה בכל רחבי הארץ, כולם ללא יוצא מן הכלל שבים לביתם. עסקני הוועדה להצלת עולם התורה בדרכם לבתי המעצר בארץ כדי לפעול שיחרור עצורי ההפגנות".

הודעת 'הפלג' על סיום ההפגנות (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצונים")

מדוברות משטרת ירושלים נמסר: "כמה עשרות חרדים מפגינים ומפרים את הסדר בצומת הרחובות שרי ישראל - יפו. חלק ממפירי הסדר חסמו לזמן קצר את תוואי הרכבת הקלה ומנעו נסיעת הרכבת וכן תחבורה ציבורית . המשטרה פיזרה את מפירי הסדר והתנועה במקום שבה לפעול. המשטרה ערוכה במקום".

מדוברות מרחב דן נמסר: "בהמשך למחאת החרדים בצומת ז'בוטינסקי פינת רבי עקיבא ברמת גן, החלו המפגינים להתפרע ולגלות אלימות כנגד השוטרים. עד כה נעצרו 4 ומועברים ברגעים אלו לחקירה במשטרה. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולבחור בדרכים חלופיות, כמו גם להעזר בתוכנת ה -waze. משטרת ישראל לא תתיר הפרת הסדר הציבורי ופגיעה במרקם החיים התקין של התושבים. ציבור המפגינים מתבקש להישמע להוראות השוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר