67 שנה לאחר הרצח

קברו של סלים יעקב ג'רפי אותר בחיפה

הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה סיור בבית העלמין מחנה דוד בחיפה ואיתרה את קברו של סלים יעקב ג'רפי שנרצח במעברת עין שמר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה אמש (שני) סיור בבית העלמין מחנה דוד בחיפה ובמהלך הסיור בחלקת הילדים, הצליחה הוועדה לאתר את קברו של סלים יעקב ג'רפי שנרצח במעברת עין שמר. אביבה, נכדתו של יעקב, אמרה בבכי: "מילאתי את הצוואה של אמי. מצאתי את הקבר של אביה".

לפי סיפורה של המשפחה יעקב נרצח על ידי שוטר ב-1950 כאשר התנגד לחטיפתה של ילדה. המשפחה לא הורשתה להשתתף בלוויה ועד היום לא נמסר למשפחה מיקומו של הקבר ולמשפחה לא התאפשר להקים מצבה ולהגיד קדיש.

יו"ר הוועדה, ח"כ נורית קורן אמרה בפתח הסיור כי "ועדת כהן קדמי קבעה שבבית העלמין, מחנה דוד, קבורים חלק מהילדים שנעלמו. הוועדה הגיעה על מנת לראות את מקום הקבורה וזאת על מנת שתוכל לסייע לבני המשפחות, שרבים מהם אף הגיעו לסיור, לקבל את המיקום המדויק בו נקבר יקירם ובהמשך, לאחר סיום חקיקת החוק לפתיחת קברי הנעלמים בפרשיית ילדי תימן המזרח והבלקן, אף לפתוח את הקבר, לבצע בדיקת התאמה, ולקבל תשובה סופית וברורה – האם אכן בן משפחתם, נפטר ונקבר".

עקיבא וייץ, מנכ"ל חברה קדישא חיפה אמר כי "בידי החברה קדישא נמצאים ספרי הקבורה מאותה התקופה. בתקופה האמורה, קברה החברה קדישא 85 אחוז מהנפטרים והנותרים נקברו על ידי חברה קדישא לבני עדות המזרח ולעדות נוספות".

וייץ שאף הציג את ספרי הקבורה, הראה כי בצד כל נפטר רשום את שמו של המודיע על הפטירה לחברה קדישא. הוא הוסיף והדגיש כי לא קיימים ברישומים נפטרים אלמונים.

מחלוף עקיבא, מנכ"ל חברה קדישא ספרדים אמר במהלך הסיור כי "בספרי הקבורה הישנים, מצוין כמקום הקבורה "חלקת הילדים" רק חלקה, ללא שורה וללא מיקום מדויק".

לדבריו: "לצערי נראה שלא יהיה ניתן לאתר את מקומות הקבורה המדויקים, הן בשל העובדה שאין רישום מדויק והן בשל היסחפות רבה של הנקברים מתחת לפני השטח. אני מתחייב לענות על כל שאלה ולעשות כל מאמץ כדי לסייע למשפחות בחקר האמת".

יו"ר הוועדה ח"כ נורית קורן סיכמה את הדיון ואמרה "אני מקווה שמציאת הקבר של יעקב תהווה פתיחה למציאתם וזיהויים של קברי נפטרים רבים נוספים. בחלקת הילדים נגרם לנו מפח נפש. רצינו לראות ציון של קבר, לפחות של משפחה אחת. לא ציפיתי לראות כך את החלקה, ציפיתי שיהיה מיפוי, לפחות חלקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר