מעצר העריקים

'הפלג' חסמו את בני ברק; 40 נעצרו • צפו

אנשי 'הפלג הירושלמי' איימו ומאות מפגינים חוסמים לסירוגין את רחוב השומר פינת רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק • המשטרה פתחה בגל מעצרים ועד כה 40 מפגינים נעצרו • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתשרי תשע"ח | 17.10.17
(צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

אנשי 'הפלג הירושלמי' איימו ומאות מפגינים חוסמים בדשעות האחרונות (שלישי) לסירוגין את רחוב השומר פינת רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. המשטרה פתחה בגל מעצרים ועד כה 40 מפגינים נעצרו ואדם אחד נוסף עוכב.

כעבור זמן קצר חסמו כמה עשרות מפגינים את צומת גהה והם פונו על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "חוב השומר פינת ז'בוטינסקי בבני ברק נחסם על ידי משתתפי ההפגנה. המפגינים ירדו לכביש תוך שהם מסכנים את ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך. כמו כן, תקפו שוטרים והתפרעו בכביש.

"עד כה נעצרו 40 מפגינים ואדם אחד עוכב. כולם הועברו לחקירה במשטרה.

תהילים ושוטרים (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

"משטרת ישראל תפעל בנחישות כנגד כל מקרה בו יופר הסדר הציבורי ומקרה בו תקום סכנה למשתמשי הדרך. מחאה היא זכות דמוקרטית ומשטרת ישראל תאפשר קיומה של זאת, אך הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור הנה עבירה פלילית".

מטעם 'הוועדה להצלת עולם התורה' נמסר כי "בניגוד להודעות המשטרה לתקשורת, לא הותקפו שוטרים במחאה בבני ברק. המפגינים חסמו לסירוגין את הצירים - ז'בוטינסקי השומר במחאה על מעצר העריקים, שרו שירי מחאה - אך לא התקוטטו או תקפו שוטרים, התיעוד מהשטח מוכיח זאת.

"משטרת ישראל עושה שימוש ציני בכלים שבידה על מנת להשמיץ את ציבור בני התורה של הפלג הירושלמי, וזאת כדי לחפות על המעשה החמור של השוטר שהשתמש אמש בנשק חם אל מול המפגינים בירושלים, ובכך להסיט את דעת הקהל שמצפה לשינוי בהתנהלות האיומה של משטרת ישראל".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", לאחר ההפגנות הסוערות אמש, במהלכם נעצרו 12 מפגינים, שמחו על מעצרם של שני תלמידי ישיבה עריקים, 'הפלג הירושלמי' הודיעו כי המחאה תימשך גם היום.

בהודעת 'הפלג' נאמר כי "בעקבות המשך מעצרם של אסירי עולם התורה ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן - והוראתו הברורה של מרן ראש הישיבה שליט"א להרעיש עולם ומלואו, יתאספו היום המוני בית ישראל להמשך המחאות".

ההפגנה בבני ברק (באדיבות המצלם)
ההפגנה בבני ברק (באדיבות המצלם)
ההפגנה בבני ברק (באדיבות המצלם)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר