לבקשת הרפורמים והערבים

השופטת: "עבודה עברית" זו אפלייה פסולה

עתירה שהגישו המרכז הרפורמי וארגון זכויות הערבים בישראל, נגד אתר המעודד העסקת יהודים בדווקא, נענתה בחיוב ע"י שופטת בימ"ש בירושלים - שגזרה עליו קנס כספי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעתירה שהגישו "המרכז הרפורמי לדת ולמדינה" והמרכז הערבי "מוסווה", פסק לאחרונה בית משפט השלום בירושלים כי "עבודה עברית" שמטרתה העסקת יהודים בלבד היא אפלייה, המנוגדת לחוק.

בכך נעתרה השופטת עינת אברמן מולר, לעתירה אליה הצטרפה גם נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד העבודה, שהוגשה כנגד מפעיל אתר "לוח עבודה עברית" המפרסם ארגונים ועסקים המעסיקים יהודים בלבד כדי לעודד זאת.

בית המשפט קבע כי האתר מפלה לפי "חוק איסור אפליה", וגזר בעקבות זאת על מפעיל האתר קנס בסך 40 אלף שקלים.

עו"ד ג'נט שלום טענה מטעם הנציבות, כי "בפרסום לוח מעסיקים ארצי המפרסם בריש גלי עסקים המעסיקים יהודים בלבד במטרה לשכנע את הציבור להימנע מהעסקת עובדים שאינם יהודים, ועובדים ערבים בפרט יש פגיעה עמוקה בעקרון השוויון".

יצוין, כי חלק מהאתר הוקדש ל"סיפורי עבודה עברית", בהם תיארו משתמשי האתר את "התחושה הטובה שבהעסקת יהודים ואת הסיפוק הגדול לפרנס ולהעסיק את האחים שלי ולא לתת כסף למי שמוגדר כאויב שלי", כדברי אחד מהם.

"אני שמחה ומברכת על פסק הדין. המסר הברור לפיו עידוד מעסיקים להפלות הוא אסור על פי החקיקה ומנוגד לערכי מדינת ישראל לוקח אותנו צעד נוסף אל עבר יצירת שוק עבודה שוויוני ומגוון", אמרה בסיפוק עו"ד ג'נט לאחר פרסום גזר הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר