החלטה דרמטית

הקבינט החליט: לא יהיה משא ומתן בלי פירוק חמאס מנשקו

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים ישיבה מיוחדת בעקבות הסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח וחמאס, וחבריו החליטו כי ישראל לא תקיים מו"מ עם הפלסטינים עד לפירוק חמאס מנשקו (חדשות)

פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים ישיבה מיוחדת בעקבות הסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח וחמאס, במסגרתה הוחלט פה אחד כי ישראל לא תקיים משא ומתן עם הפלסטינים עד לפירוק חמאס מנשקו. הרקע להחלטה הישראלית היא העובדה שהסכם הפיוס הפלסטיני לא כולל את פירוק הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר: "בהמשך להחלטות קודמות, ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל, כל עוד לא יתמלאו התנאים הבאים".

בהודעה נאמר עוד כי "על חמאס להכיר בישראל ולהפסיק את הטרור בהתאם לתנאי הקוורטט, פירוק חמאס מנשקו, השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביהודה ושומרון על-ידי הרשות הפלסטינית, ניתוק חמאס מאיראן והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה רק באמצעות הרשות הפלסטינית והמנגנונים שהוקמו לשם כך".

הישיבה, שהסתיימה כאמור בתמיכה פה אחד של החברים בהחלטה, התכנסה לדרישת השר נפתלי בנט ונמשכה כשעתיים וחצי. גורמי הביטחון שנכחו בפגישה דיווחו כי הפיוס הפלסטיני נתקל בקשיים.

בנט הגיב להחלטה וצייץ בטוויטר: "אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה החשובה של הקבינט היום שקובעת שממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס היא ממשלת טרור, ואין לנהל עימה מו"מ. כל החלטה אחרת היתה מעניקה לגיטימציה לארגון הרצחני הזה. אנו ממקדים את מאמצנו בהחזרת האזרחים וגופות החיילים לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר