לאחר העימותים האלימים

המשטרה מפנה את האש למנהיג הפלג: "יטופל ככל אזרח"

האיום שיגביר את תסיסת צעירי הפלג הירושלמי? המשטרה מאיימת "לטפל בגר"ש אוירבך ככל אזרח", זאת במידה ויהיו ראיות למעורבות ישירה שלו בהפגנות האלימות. הרב מאושפז מאז ליל אמש (בארץ)

הגר"ש אוירבך לצד הפגנת תלמידיו, אתמול בלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות ההפגנות האלימות: לאחר יום סוער של הפגנות וחסימת צמתים בבני ברק ובירושלים, המשטרה מחריפה את הטון כלפי אנשי "הפלג הירושלמי", ומפנה את האש למנהיג הקבוצה - הגאון הרב שמואל אוירבך - שבשל הוראתו החלו המהומות ברחבי הארץ.

על פי הדיווח בחדשות 2, במשטרה הבהירו בעקבות גל ההפגנות כי "אם יהיו ראיות למעורבות ישירה של הרב אוירבך, הוא יטופל כמו כל אזרח מן השורה". הגר"ש אוירבך, יצויין, אושפז אמש (שני) בבית חולים בשל חשש לדלקת ריאות קלה ממנה הוא סובל. באם המשטרה תחליט לנקוט בהליכים נגד הרב אוירבך, הוא עשוי להיות מזומן לחקירה - דבר שעלול להתסיס עוד את חסידיו ומעריציו.

המעצרים ופינוי המפגינים (צילום: כיכר השבת)

עשרות מתפרעים שהשתתפו הצהריים והערב במהומות הפלג הירושלמי בבני ברק ובי-ם עוכבו על ידי המשטרה, אולם עם זאת, בקרב תושבים המתגוררים בסמיכות לזירת ההפגנה בירושלים נשמעה ביקורת על המשטרה: "ניכר הפחד על השוטרים שחוששים להתעמת עם המפגינים ולמעט מספר מעצרים ופינוי מפגינים מתוואי הרכבת, הם כמעט לא מתערבים בנעשה".

מחאת 'הפלג' יצאה לדרך בעקבות מעצרם של שני תלמידי ישיבה - ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן - באשמת עריקות מצה"ל ושליחתם ל-20 ימי מחבוש בכלא צבאי. השניים נעצרו לאחר נהיגה בפראות ברכב שעוררה את חשד המשטרה. בבדיקה קצרה התברר כי הם עריקים והם הועברו לכלא הצבאי.

(צילום: כיכר השבת)

כאמור, מאז אמש, בהוראת הרב אוירבך, יצאו מאות צעירי ותומכי 'הפלג הירושלמי' להפגנות מחאה סוערות ברחבי הארץ במחאה על מעצר שני תלמידי הישיבה. בהודעה מטעם "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר: "עסקני הוועדה נכנסו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א. הוא הורה להרעיש עולם ומלואו על מעצר בחורי חמד העצורים בעוון לימוד התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר