"כועסים עליך"

דיווח: המפכ"ל הוזהר מראש על מתקפת נתניהו

שבועות ספורים לפני המתקפה של נתניהו, קיבל רוני אלשיך שיחה ממכר שסיפר לו כי בלשכה כועסים עליו ומכנים אותו "בוגד". רק השבוע סיפר זאת אלשיך למנדלבליט (אקטואליה)

נתניהו ואלשיך. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך קיבל איומים כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מרוצים ממנו וכי הוא עשוי לעמוד במרכזה של מתקפה, כך נחשף הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות".

כזכור, בסוף השבוע, לאחר דיווח ב'חדשות 2' על התחדשות חקירות ראש הממשלה, הוציא נתניהו הודעה חריפה התוקפת את המפכ"ל ואת המשטרה, על הפיכת ההדלפות מחקירתו ל"צונאמי" ועל "מסע ציד".

בעוד רבים במערכת הפוליטית ובמערכת אכיפת החוק נדהמו מהמתקפה, מסתבר שאלשיך עצמו, קיבל על כך איומים מראש. לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", מספר שבועות קודם למתקפה, קיבל המפכ"ל מסרים ממקורבים, בהם נאמר: "תיזהר, כועסים עליך מאוד בלשכה".

לפי הדיווח, מכר של אלשיך המעורב בסביבת לשכת נתניהו הזהיר אותו כי הוא "על הכוונת", כמו כן ציין כי בסביבת נתניהו מכנים אותו "בוגד" ו"כפוי טובה".

אלשיך השיב כי הדבר לא מטריד אותו ולא הפיץ את הדברים כדי לא ללבות את המתיחות, אך במקביל נמנע אלשיך מלתת את הסקירה התקופתית בממשלה, ככל-הנראה כדי להימנע מלפגוש את נתניהו.

בתחילת השבוע, אחרי המתקפה, שוחח אלשיך עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וסיפר לו על האזהרה שקיבל. "זאת התנהגות שמתאימה לעבריינים ולמאפיה", אמרו בסביבתו של אלשיך. "האיומים האלה והקטע האישי על המפכ"ל הם סכנה לדמוקרטיה".

שלשום, בכנס של הקצונה הבכירה במשטרה, אמר אלשיך: "ידי החוקרים נקיות. ההתנפלות על המשטרה לא ברורה. נעשה את עבודתנו בממלכתיות וללא משוא פנים, ואתן גיבוי למי שעושה את העבודה בשטח".

אלשיך הוסיף כי הוא "גאה לעמוד בראש ארגון שעושה עבודת קודש, ובעיניי עושה את העבודה בצורה מקצועית, ערכית וללא רבב".

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "הביקורת שהשמיע ראש הממשלה מכוונת לעבר דבר אחד בלבד - צונאמי ההדלפות הלא-חוקיות שהתחילו מאז מונה היועץ הפוליטי ליאור חורב, בעלות של 2.4 מיליון שקלים מכספי משלם המסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר