"יתרון משמעותי"

יש לכם חוש הומור? 'המוסד' מחפש אתכם

מודעה לא שגרתית של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים - שירות הביון הישראלי, שפורסמה לאחרונה באתר שלו מחפשת מועמד בעל חוש הומור, אופטימיות וספונטניות (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחפשים עבודה טובה? אם אתם מגדירים את עצמכם אופטימיים, בעלי חוש הומור וספונטניים - המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים זקוק לכם. במדור הדרושים באתר האינטרנט של המוסד התפרסמה לאחרונה מודעה לאיתור "אשת/איש מבצעים ביחידה לאיסוף מודיעין". בהגדרות התפקיד נכתב כי מדובר ב"עבודה מאתגרת ודינמית בחוד העשייה המבצעית".

עד כאן הכל נשמע שגרתי למדי, אלא שבתיאור הכישורים הנדרשים מהמועמדים לתפקיד הופיעו תכונות לא שגרתיות בעליל ממה שהיינו מצפים ממרגל: "אופטימיות, חוש הומור וספונטניות הם יתרון משמעותי".

מה עוד צריך מלבד חוש הומור? ​​יכולת עבודה בצוות; יכולת התמודדות עם מצבי לחץ וחוסר ודאות; יכולת בין-אישית טובה; נכונות לנסיעות תכופות לחו"ל (אך מקום המגורים יהיה בארץ); שפות זרות - יתרון; יכולות טכניות ("ידיים טובות") - יתרון; יכולות טכנולוגיות - יתרון.

זה לא היה המקרה היחיד שבו הוצגו במודעות המוסד דרישות קבלה לא שגרתיות. במודעת הדרושים לתפקיד אחר, שהוגדר "תפקיד מבצעי", נדרש המועמד ל"אינטליגנציה רגשית טובה".

בשנים האחרונות, אגב, הופיעו באתר המוסד חיפושים לעוד בעלי מקצועות מיוחדים, למשל "אמן עבודות עור", "רואה חשבון לתפקיד מאתגר המשלב עבודת שטח לא שגרתית", "מומחה לעבודות נגרות", והיו גם חיפושים לפסיכולוג קליני ולמומחי סייבר. בקיץ פירסם המוסד מודעה יוצאת דופן שבה חיפש "מומחה/ית לעיצוב מוצר בהדפסת תלת־ממד". בעבר חיפש המוסד "איש דיגום רכבים" שתפקידו להכין רכבים עם שכלולים מיוחדים עבור הסוכנים.

באחרונה השיק המוסד את קרן "ליברטאד", קרן לחדשנות טכנולוגית אשר תשקיע בתוכניות מחקר ופיתוח של חברות סטארט־אפ כדי שיפתחו טכנולוגיות חדשות שישמשו את ארגון הביון הישראלי ויבטיחו לו עליונות טכנולוגית. המוסד ישקיע בשנה הראשונה 10 מיליון שקל בחמש חברות סטארט־אפ תמורת הזכות לרכוש את המוצר כשיקרום עור וגידים. המוסד בחר בשם ליברטארד, שפירושו בלטינית "חופש". זה היה גם שמה של ספינת מעפילים שהגיעה לישראל מבולגריה בשנת 1940.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר