אנטישמיות בבריטניה

גרפיטי ניו נאצי רוסס ליד בית כנסת העתיק

מודעות ניאו נאציות וגרפיטי רוסס ליד בית הכנסת העתיק ביותר באנגליה בבביס מרקס שבלונדון. שני חשודים נראו במצלמות האבטחה והמשטרה מחפשת אחריהם (בעולם)

בית הכנסת העתיק (צילום: גוגל סטריט )

משטרת בריטניה מחפשת אחר שני גברים שתלו כרזה ניאו נאצית עם כיתוב אנטישמי ובצדה מגן דוד צהוב ליד בית הכנסת העתיק ביותר במדינה, הנמצא בשכונת בבביס-מרקס שבלונדון. פשע השנאה נחשף במהלך שבוע המודעות הלאומי לפשעים מסוג זה במדינה, ובוצע על פי החשד ב-16 באוגוסט.

השניים תועדו במצלמות אבטחה כשהם מתקרבים ללוח מודעות מחוץ לבית הכנסת. מהמשטרה נמסר כי גם הכיתוב בכרזה התייחס לתעמולה האנטישמית הנאצית. לאחר מכן, הם ברחו מהמקום וטרם נתפסו, והמשטרה ביקשה מהציבור סיוע בזיהויים.

אליסון רוזן, מנהלת הקהילה הספרדית, שחבריה מופקדים על הפעלת בית הכנסת כאמור, בית הכנסת העתיק ביותר בלונדון המתוארך לשנת 1701, אמרה כי "התקרית מדאיגה מאוד את חברינו הקבועים ואת המבקרים בבית הכנסת". עוד מסרה כי "נהיה אסירי תודה אם מישהו יצליח לזהות את הפושעים".

אדם בונד, האחראי על החקירה מטעם המשטרה, הבהיר כי אין מקום לפשע שנאה מכל סוג שהוא. "אנחנו רוצים שתושבי העיר ירגישו בטוחים כשהם מנהלים את שגרת יומם, לא משנה מי הם", הדגיש. בינתיים המשטרה פרסמה את תמונות השניים מתוך מצלמות האבטחה בניסיון לזהותם.

החשודים. צילום: משטרת לונדון

פרטי האירוע נחשפו לאחר חשיפת נתוני משרד הפנים, לפיהם מספר פשעי השנאה בבריטניה עלה כמעט בשליש בשנה האחרונה. כך, בבריטניה ובווילס דווחו יותר מ-80 אלף תקריות במהלך תקופה זו. רק אתמול נעצר אדם שריסס צלב קרס על שלט בית כנסת בעיר ליד שבצפון אנגליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר