"ל"ג בעומר ירושלמי"

הערב: הילולת שמעון הצדיק בירושלים • כל הפרטים

חמישים אלף מתפללים, כך לפי ההערכות, יפקדו החל מהערב ומחר את ציונו של שמעון הצדיק בשייח ג'ראח בירושלים, לרגל יום ההילולא הנחשב - "ל"ג בעומר של ירושלים" • כל הפרטים (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הילולת שמעון הצדיק, בשנה שעברה (צילום: קובי הר צבי)

עשרות אלפי מתפללים צפויים להגיע הערב (רביעי) ומחר להשתתף בהילולת התנא שמעון הצדיק זיע"א הטמון בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. במשטרה נערכים לחסימת הצירים המובילים באירוע שנחשב "הל"ג בעומר של הירושלמים".

מנהל הציון הרב נורי חנניה אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו מצפים - יחד עם המשטרה - לחמישים אלף מתפללים שיגיעו במהלך ה - 24 שעות. השנה יהיו שאטלים מכל השכונות החרדיות בעיר, בחינם, שזה ככל הנראה יעלה במספר גדול את מספר המתפללים שיגיעו לציון".

לדבריו: "המשטרה ומשמר הגבול מאבטחים את כל הרחובות המובילים לציון הקדוש, אין שום חשש להגיע מבחינה ביטחונית. אין מטר שלא מאובטח. ואנחנו מידי שנה נערכים לאירוע הגדול הזה שבאמת נחשב למירון של הירושלמים".

באשר להדלקה,ייתכן שמי שיכובד יהיה מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד.

יונתן יוסף, בנו של הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל - שהיה רב השכונה, משחזר את הימים בהם סביו הגדול, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שימש כחזן השכונתי של 'שמעון הצדיק': "כשסבא, מרן זצ"ל, מגיע יחד עם הוריו לישראל בגיל ארבע, בתחילה הם מתיישבים בשכונת שמעון הצדיק ורק לאחר מכן הם עוברים לשכונת בית ישראל.

יונתן יוסף ונורי חנניה בהילולת שמעון הצדיק, בשנה שעברה

"שמחת בת המצווה של סבא הייתה בבית הכנסת העתיק בשכונה, שאגב שרד עד עצם היום הזה. סבא קורא בתורה בבר מצווה, הגבאי שמע את הקריאה של סבא והתלהב, כל מי ששמע את סבא קורא בתורה יודע שלא היה כמותו. הגבאי מגייס את סבא להיות חזן וקורא בתורה, כשאני מדבר על גיל 13, וכך סבא שימש עד גיל 20 כחזן וקורא בתורה של בית הכנסת העתיק שמעל ציון שמעון הצדיק".

יונתן יוסף מספר על הקשר של אביו הגר"י יוסף זצ"ל לציון ומוסיף: "לפני כשלושים שנה, מערת שמעון הצדיק הוצתה על ידי ערבים, ששרפו את ספרי התורה במקום. אבא מחליט לחזק את המקום, לאחר שלא היו בו מתפללים, אבא התחיל להתפלל מידי בוקר בקבר שמעון הצדיק, וכך עד אחרית ימיו הוא היה המרא דאתרא של המקום. אבא דאג לחזק את התיישבות היהודית סביב הציון הקדוש".

הסדרי התנועה

החל מהצהריים בשעה 17:00 ייסגרו לסירוגין הרחובות: דרך שכם, עותמאן בן עפאן, חאלד איבן ואליד

ההגעה למתחם תתאפשר רק באמצעות תחבורה ציבורית והיסעים מאורגנים. לא תתאפשר כניסה למתחם לכלי רכב פרטיים.

מהמשטרה נמסר כי "אנו קוראים לתושבים ולציבור המשתתפים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר