הקרב על ראשות העיר אלעד

ש"ס תריץ מועמד ספרדי? "הכל תלוי במה ש'דגל' תעשה"

ארבע שנים לאחר שניצח את ש"ס, ישראל פרוש טרם החליט אם יתמודד שוב - ותלוי ב'דגל התורה', שבמידה ותריץ מועמד ליטאי - כמוסכם - תגרום לש"ס להריץ מועמד ספרדי • כל התרחישים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
קריספל, דרעי ופרוש (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

לפני כארבע שנים, העיר החרדית אלעד סערה. עיר שרוב תושביה ספרדים, יצאה לבחירות ובקרב על ראשות העיר, התמודד ישראל פרוש מול צוריאל קריספל, בש"ס היו בטוחים שהבחירות בידיים שלהם, כך גם הבטיחו הפעילים המרכזיים שהובילו את המערכה.

העיר עברה טלטלה ומחלוקת שלא נראתה כדוגמתה - אפילו באלעד. לבסוף, בתאריך י"ט חשוון, הוכרז ישראל פרוש כמנצח הגדול בעיר. אומנם בהפרש קולות לא גדול, אבל הוא ניצח ונכנס ללשכת ראש העיר.

עברו מספר ימים, פרוש הצליח - לאט לאט - להרגיע את הרוחות בעיר, להכניס את ש"ס לקואליציה ולמנות את קריספל לסגן ראש העיר, והעיר נרגעה עד שקמו מתנגדים חדשים המלאים טענות נגד ראש העיר, כרגיל.

למרות זאת, מאז נבחר לראשות העיר, ישראל פרוש דאג למצב את עצמו כ"ראש עיר של כולם", בחודשים האחרונים הוא דאג לבקר (במסגרת בר המצווה לילדיו) בחצרות הרבנים הספרדים, מנשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן דרך הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ועד חברי המועצת כולם.

עד כה, פרוש לא הכריז האם ירוץ לקדנציה נוספת. זה תלוי גם ב'דגל התורה', שבמסגרת ההסכם הפנימי - ראש העיר הבא אמור להיות מטעמם.

לדברי בכירים בעירייה, נראה לבסוף כי ב'דגל' יפנימו שהסיכויים לנצח עם מועמד ליטאי בעיר ספרדית - לא גבוהים במיוחד וסביר להניח שהם יבקשו תמורה אחרת עבור השארת ראשות העיר בידי שלומי אמונים.

בגזרת ש"ס, עדיין מתלבטים. במידה ו'דגל' תריץ מועמד משלה, ההערכה בש"ס הינה שמועמד ספרדי ינצח את הבחירות, כך שככל הנראה אריה דרעי יריץ בעיר מועמד ספרדי לראשות העיר.

אך במידה ושרוליק פרוש יתמודד, בכירים בש"ס מעריכים שייתכן מאוד ולבסוף ש"ס תתמוך בפרוש - בכפוף להסכמים חתומים מראש.

"צריך לזכור", אומר גורם המעורה בנושא בש"ס הארצית, "בבחירות הקודמות ניהלנו מלחמה על הכבוד הספרדי, מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל היה בחיים, תמך בקריספל, אך לבסוף פרוש ניצח - בקולות של ספרדים. כעת ספק אם שווה בכלל לצאת למאבק".

מנגד, גורמים אחרים במפלגה טוענים שצריך להעמיד ספרדי לתפקיד: "אלעד היא לא עוד עיר, אלעד סמל. סמל של בחירות בערים החרדיות. לא סתם ההפסד בה היה כואב, לכן חייבים מעכשיו להיערך ולהביא לניצחון של מועמד ספרדי".

דרעי עצמו מסתפק. מצד אחד הוא שומע מהנציגים על העבודה של פרוש למען הספרדים בעיר, ולא בטוח שהוא רוצה להכניס את העיר לסחרחורת חדשה שספק אם ינצח בה, גם בשל העבודה שפרוש הצליח להוכיח לקהילות הספרדיות שהוא דואג להם. הפסד נוסף, יהיה כואב במיוחד לש"ס. יצוין כי בראיון חג מיוחד ל"כיכר השבת" התבטא דרעי כי יביא את הנושא להכרעת מועצת חכמי התורה.

צריך לזכור, באלעד יש אופוזיציה לא מבוטלת לש"ס. אנשי מפלגת 'יחד'. בבחירות האחרונות לכנסת אלי ישי זכה ל-2,094 קולות בעיר. קולות דרמטיים מבחינת ניצחון על ראשות עיר. רק אתמול השתתף ראש העיר באירוע של חנוכת תלמוד תורה בראשות הגאון רבי מאיר מאזוז - ממנו הוא זכה לתשבחות כך שנראה כי הרב יתמוך בפרוש.

בסיעת 'שלומי אמונים' מדגישים כי לסיעה יש דברים ברורים עם דגל התורה כולל בעיר אלעד, וכי הם יכבדו כל החלטה שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר