דיווח בארה"ב

טראמפ "ניחם" אלמנת חייל: "ידע לאן נרשם"

בארה"ב התפרסם כי הנשיא טראמפ אמר באוזני אלמנתו של חייל שנהרג במהלך פעילות בניז'ר: "ידע לאן הוא נרשם. אבל כשזה קורה, זה עדיין כואב". טראמפ מכחיש (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ארכיון הבית הלבן, shutterstock)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעולם לא הצטיין במיוחד בטקט ונימוסים, אך התקשורת האמריקנית סוערת הפעם בשל התייחסות בולטת באטימותה לאלמנתו של חייל.

לה דיוויד ג'ונסון הוא חייל אמריקני שנהרג במהלך שירותו במארב בניז'ר בתחילת החודש, ושלאחרונה גופתו הוטסה בחזרה לארצות הברית אל טקס ההלוויה הכואב.

וכך מתארת חברת בית הנבחרים האמריקנית פרדריקה ווילסון, חברתה של האלמנה הטרייה, את שיחת הניחומים של טראמפ כשהיו יחדיו ברכב: "היינו במכונית ביחד, בדיוק היינו בדרכנו וחשבנו לראות את הגופה, ואז שמעתי את מה שהוא אמר. הוא היה על רמקול. הוא פנה אליה ואמר לה שהוא מצטער על אבדנה, ושבעלה 'ידע לאן הוא נרשם, אבל כשזה קורה, זה עדיין כואב'".

לדברי ווילסון, "הוא אמר את זה לאישה שכרגע איבדה את בעלה, שבדיוק הבינה שהיא לא תוכל אפילו לראות את הגופה של בעלה, ולא תוכל לקיים טקס של ארון פתוח בגלל המצב של הגופה, למרות שהיא רצתה מאוד להיפרד ממנו. ככה מדבר נשיא ארצות הברית?".

הלוויה של חייל אמריקני (צילום מסך: מתוך אתר ארגון הנופלים האמריקני)

"לאלמנה הזאת יש עכשיו ילד בן שש וילדה בת 3, והוא פשוט אמר לה את זה ככה. איך הוא, נשיא ארצות הברית, יכול להיות כל כך לא רגיש, זה פשוט חוסר כבוד למשפחה, זה חוסר כבוד לכל משפחה ולכל חייל ששילם את המחיר הגדול ביותר כדי שאנחנו נהיה חופשיים. הוא היה חלק מהקהילה שלנו, הוא היה הגיבור שלנו. אין לנו הרבה גיבורים באזור שלנו, אבל הוא היה גיבור, ואנחנו לא אהבנו, בלשון המעטה, את מה שאמר הנשיא. אתה לא אומר דבר כזה לאלמנה שמתאבלת. ביקשתי ממנה שתתן לי את הטלפון, כעסתי. זה כמו להגיד 'הלכת לזה במודע, אם לא רצית למות, לא היית צריך לעשות את זה'", טענה.

תגובת האלמנה לדברי טראמפ היתה נסערת: "היא רק בכתה, היא לא יכלה להגיד לו כלום, והיתה בהלם. היא אמרה לו 'תודה ולהתראות'. כל מי שהיה ברכב פשוט בכה, זה היה בכי מאוד גדול.

מהבית הלבן נמסר תחילה בתגובה לטענות כי "השיחות של נשיא ארצות הברית עם המשפחות של הגיבורים האמריקאיים שהקריבו את הקורבן הגדול ביותר, הן פרטיות", אך בהמשך צייץ טראמפ בטוויטר הכחשה גורפת לדיווח הזה ואף הוסיף: "ויש לי הוכחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר