צפו בשחזור

חרדים טעו בדרך ונכנסו ללב שכם: "דרכתי נשק ונערכתי"

משפחה חרדית מירושלים שהייתה בדרכה להר ברכה - טעתה והגיעה ללב העיר שכם. בתום דקות ארוכות של חשש, במהלכן האב דרך את נשקו, הם יצאו ללא פגע. צפו בשחזור (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חרדים בלב שכם: בני משפחה חרדית מירושלים נכנסו היום (רביעי) בטעות לתוך שכם בשעה כשהיו בדרכם להר ברכה. בני המשפחה שהבינו כי התבלבלו בדרך, פנו לכוחות הביטחון, וסיפרו כי הם בלב שכם. רק לאחר דקות ארוכות של חרדה, במהלכן דרך אב המשפחה את נשקו, חולצה המשפחה ללא פגע מהעיר בליווי כוחות הביטחון.

אברהם לוי, גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם" בי-ם שנסע ברכב יחד עם רעייתו ובתם, שיחזר בשיחה עם "כיכר השבת": "נסעתי לכיוון הר ברכה בשומרון, כל הדרך היה יחסית טוב, הכל היה בסדר, אמרו לי שאני צריך לעבור את היישוב 'חווארה', ואז מסיבה כלשהי, כנראה שהשילוט שם לא ברור מספיק, המשכתי ישר. אני נוסע וקורא הכל בערבית, לא רואה שום סממן ישראלי, גם לא לוחיות זיהוי ישראליות".

"התקשרתי ליהודי שאני אמור לפגוש בהר ברכה" משחזר לוי: "והוא אומר לי כנראה אתה בחווארה, אני ממשיך ונוסע, והוא אומר לי 'זה לא יכול להיות שלא הגעת', אני אומר לו 'חכה, יש רמזור אדום', הוא ענה לי 'רמזור? אין רמזורים בדרך'. הוא הבין שאני בתוך שכם ועשה לי שיחת ועידה עם כוחות הביטחון, הם הבינו באיזה אזור אני נמצא".

חרדים בלב שכם. תמונה שצילמה המשפחה התוך העיר הפלסטינית (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

לוי משחזר את רגעי הפחד: "זו היתה שעה של פקקים, כל הבחורים יצאו מבתי הספר. הרגשה לא נעימה, להיות רכב עם זיהוי צהובה, ואתה לבד, רואה את השנאה שלהם בעיניים. לקחתי את הנשק, דרכתי את הנשק. הוא אומר לי (בטלפון. ק.ר.) 'אתה לא נוגע בנשק, תוריד את הכיפה, שלא יהיה סממן יהודי'".

"עשיתי פרסה, כוחות הביטחון ראו בדרך שאני פרססתי ואמרו לי שאני בכיוון הנכון. היינו בלחץ, אישתי והבת שלי קוראות תהילים". הוא מספר כי לאחר מספר דקות "הגענו לאזור שמישהו מהצבא זיהה אותי ואמר לי שאני בכיוון הנכון".

לוי מותח ביקורת על אי השילוט הנכון שאמור להזהיר את הישראלים: "שאלתי את החייל למה אין שילוט, לפחות מחסום צה"לי, שמישהו שטועה בדרך יידע לעצור, שיבין שהוא נכנס לשטח פלסטיני. אני מבין את אלו שמתבלבלים, אין מספיק שילוט".

"תודות לה' וליוסף הצדיק, שאמרנו שם תהילים, חזרנו בשלום" מסכם לוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר