כ-6 שנות מאסר

עונש חמור לתושב סכנין שהצטרף לדאעש

ויסאם זבידאת מסכנין, שהתגייס לדאעש עם אשתו סברין ושלושת ילדיהם, נשלח הבוקר (חמישי) על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה לחמש שנות מאסר וחמישה חודשים (חדשות)

ויסאם זבידאת בביהמ"ש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

ויסאם זבידאת מסכנין, שהתגייס לדאעש עם אשתו סברין ושלושת ילדיהם, נשלח הבוקר (חמישי) על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה לחמש שנות מאסר וחמישה חודשים.

בית המשפט קבע בנוסף כי זבידאת ישלם 14 אלף שקלים קנס. יצוין כי מדובר בעונש הכבד ביותר שהוטל עד כה על ישראלי שהצטרף לדאעש. עד היום הועמדו לדין כ-10 ישראלים מתוך כ-50 שנעצרו על הצטרפות לדאעש.

כזכור, לפני כחצי שנה הורשע זבידאת בעבירות של חברות בארגון טרור, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים ומגע עם סוכן חוץ.

אשתו סברין נשלחה לפני כמה חודשים לארבע שנות מאסר וחודשיים לאחר שהורשעה בעבירות דומות.

ההצטרפות לדאעש החלה במסע של בני המשפחה - בני הזוג וילדיהם - בן 8, בת 6 ובת 4 - לרומניה, שם השתתפו בטקס של קרוב משפחה שסיים את לימודיו, משם המשיך לטורקיה במטרה להסתנן לסוריה.

בני משפחתם נסעו אחריהם לטורקיה כדי לשכנע אותם לחזור לארץ אך לא הצליחו ליצור קשר.

ויסאם שימש כמאבטח במתקני דאעש אבל בעקבות המצב הקשה במוסול החליטה המשפחה לשוב לארץ, בדדרכם חזרה הם נעצרו בטורקיה והועברו לישראל. זבידאת הודה בבית המשפט ואמר: "כן, הייתי במוסול והצטרפתי לדאעש. החלטתי לחזור לארץ בלי שאיש לחץ עליי".

סניגורו של זבידאת, עו"ד אליאס אבו עטא, אמר כי העונש חמור בצורה קיצונית ובכוונתו לערער עליו: "טענו לכל אורך הדרך שלא היה מגע עם סוכן זר. הרשעתו הייתה לאחר שהודה בחלק ניכר מהעבירות. בית המשפט מצא לנכון להרשיע אותו במגע עם סוכן זר, אני חולק על כך ועל חומרת העבירה ולכן נגיש ערעור לבית המשפט העליון. הצגנו הרבה פסיקות עם עונשים הרבה יותר קלים ואני חושב שבית המשפט החמיר יתר על המידה בעונש שהוטל עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר