גיבוי לישראל

ארה"ב: "ממשלה פלסטינית חייבת להתנער מאלימות"

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, פרסם הבוקר הודעה בה התייחס לפיוס בין פתח לחמאס, בה נאמר כי "כל ממשלה פלסטינית חייבת להכיר במדינת ישראל" (חדשות)

אבו מאזן וגרינבלט. ארכיון (צילום: פלאש 90.)

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, פרסם הבוקר (חמישי) הודעה בה התייחס לפיוס בין פתח לחמאס, בה נכתב כי חיוני שהרשות הפלסטינית תהיה מסוגלת לקבל אחריות אזרחית וביטחונית מלאה, מיידית ואמיתית בעזה, ושנעבוד יחד כדי לשפר את המצב ההומניטרי עבור הפלסטינים החיים בה".

"ארה"ב חוזרת ומבהירה", כתב גרינבלט, "כי כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, להכיר בהסכמי עבר ולהתחייב למשא ומתן. אם חמאס יהיה חלק מהממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את התנאים הבסיסיים הללו".

בישראל שמחים עם ההצרה לאור החשש שהיה מפני כעס אמריקני לאור החלטת הקבינט בנושא הפיוס, שמקשה מאוד את עבודתו של גרינבלט לביא לחידוש המשא ומתן ישראל והפלסטינים.

בישיבת הקבינט הציגו גורמי הביטחון תרחיש לפיו אבו מאזן יהיה הריבון האזרחי בעזה והחמאס יהיה הריבון הצבאי. ראש הממשלה אמר כי ישראל לא תסכים לקבל מודל כזה בעזה.

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני קבע כי משא ומתן עם ממשלת האחדות הפלסטינית לא יתחדש כל עוד לא יתקבלו שורה של תנאים, בהם: פירוק חמאס מנשקו, החזרת השבויים והנעדרים, הכרה של חמאס בישראל ובהסכמי העבר וניתוק חמאס מאיראן.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "אני מברך את השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה: הממשלה הפלסטינית חייבת לפרק את ארגוני הטרור ולהכיר בישראל. אני מדגיש את עמדת ממשלתנו: מדינת ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה"ל לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר