"המשטרה לא רצתה עימות"

'הפלג' שיתק את ירושלים במשך 5 שעות; מעל 120 עצורים

במשך מעל לחמש שעות, שיתקו קיצוני "העדה" ואנשי הרב אוירבך את הבירה. המונים נתקעו בעיר, וחלקם התעמתו ישירות עם חוסמי הכבישים. המשטרה עצרה מעל 120 מתפרעים רק בבירה (בארץ)

מפגין בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יום הזעם של הקיצונים: 120 עצורים מקרב אנשי "הפלג הירושלמי" ותומיכהם, וזעם רב בקרב תושבים ואזרחים שנתקעו במשך שעות ארוכות בפקקים ביציאה והכניסה מהעיר - כך ניתן לסכם את "יום הזעם" של הקיצונים החרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה עריקים. רק לקראת השעה 20:30 בערב, הודיעה המשטרה כי פתחה את רוב הצירים שנחסמו לתנועה על ידי המפגינים. בתחתית הכתבה: גלריית תמונות מההפגנות.

המעצרים בירושלים, הערב (צילום: כיכר השבת)
רב מתעמת עם המפגינים (צילום: כיכר השבת)
שוטר "מטיס" מפגין (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

במהלך היום הסוער, בחרה המשטרה שלא להפעיל כוח נגד המפגינים, ואפשרה להם לשתק את בירת ישראל במשך שעות ארוכות. נהגים ואזרחים שנתקעו בפקקים, בחרו לקחת את החוק לידיהם והתעמתו עם המפגינים. עימותים בין אזרחים ל"אנשי הפלג" נרשמו לא רק בירושלים, אלא גם בשאר מוקדי ההתפרעויות.

אלא שלאחר שעות ארוכות של סבלנות, החליטו במשטרה לשים קץ להפגנות הסוערות והחלו בפינוי הצמתים בכדי לאפשר את תנועת כלי הרכב והרכבת הקלה. במהלך המעצרים נרשמו עימותים בין הכוחות לבין המפגינים. חלק מהרחובות עדיין חסומים לתנועה.

"זה היה נראה שהמשטרה ממש לא רוצה עימות עם הקיצונים" סיפר תושב ירושלים המתגורר בסמיכות למוקד המרכזי של ההפגנות - בצומת שרי ישראל יפו. "לא הפעילו כוח נגדם, פשוט נתנו להם לעשות מה שהם רוצים. רק ממש בערב ניסו לפנות את הצומת".

אזרחים התעמתו עם צעירי 'הפלג' (צילום: כיכר השבת)
והיו גם מכות (צילום: כיכר השבת)
המעגל ששיתק את ירושלים (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

מהמשטרה נמסר כי "120 מפירי סדר נעצרו על ידי המשטרה במהלך הפרות הסדר של החרדים. החל משעות הצהריים ועד כה הגיעו עשרות חרדים והפגינו במספר מוקדים בגזרת המחוז: כיכר השבת, שרי ישראל-יפו ורחוב נהר הירדן בבית שמש. במהלך הפרות הסדר נחסמו כבישים ותוואי הרכבת הקלה. בכיכר השבת שרפו המפגינים פחים ודרדרו אותם לעבר הכביש".

"לאורך כל הפרות הסדר פעלו השוטרים בנחישות לשמירת הסדר הציבורי, הכוונת והסדרת התנועה לצירי תנועה חלופיים. בשלב זה נפתחו לתנועה מוקדי הפרות הסדר, פרט לרחוב שרי ישראל פינת נורדאו, וחלק מהמפגינים עזבו המקום. לאורך ההפגנות סייעו השוטרים לאזרחים רבים שנקלעו להפרות הסדר ולא יכלו להגיע ליעדם. המשטרה ממשיכה בהערכות במוקדי הפרות הסדר".

הפגנות התקיימו הערב גם בבני ברק ובצפת בהשתתפות מאות מתומכי הפלג הירושלמי. תושב צפת אמר ל"כיכר השבת" כי "המפגינים אינם נמנים על תושבי צפת". לדבריו, "מדובר בכמה בחורי ישיבות מבני ברק ומירושלים המשתייכים לפלג הירושלמי הקיצוני, שהגיעו להתפלל במירון ועל הדרך עצרו בכניסה לצפת כדי לשבש את סדר היום של תושבי העיר החרדים והחילונים כאחד".

צפו בגלריה מההפגנה בירושלים. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר