צפו בתחקיר

האם בשר בהכשר "הרבנות הראשית" אכן כשר?

תכנית תחקירים חשפה אמש את אחורי הקלעים של תעודות הכשרות שמנפיקה הרבנות הראשית לישראל לבתי עסק ברחבי הארץ - והתמונה שנצפית מעוררת חלחלה. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הערבוב בין הבשר הטרף לבשר הכשר (צילום: מתוך התכנית "שטח הפקר", 'כאן'. תמונה ראשית, אילוסטרציה: shutterstock)

כל ילד חרדי רגיל לשמוע מקטנותו כי אין לסמוך על כשרות הרבנות הראשית לישראל, וכי "הכשר הרבנות הוא לא הכשר". אך עם השנים, ובפרט לאחר "השתלטות" החרדים על העמדות המשפיעות המערכת הרבנות, מבין החרדי שגדל כי זו לא אמירה בהכרח נכונה.

אמש (רביעי) שודר בתכנית "שטח הפקר" ב'כאן', תחקיר נוקב שבדק במשך תקופה ארוכה את המצב בתחום זה, תוך שמיעת עדויות מבעלי מפעלים ומשגיחי כשרות וירידה לשטח לבחון את המצב המורכב.

בין השאר, נחשפו מספר מחדלים מזעזעים, בהם משגיחי כשרות שכלל לא נכנסים לבית העסק אלא באים אליו רק פעם בחודש כדי לקחת את צ'ק המשכורת וכן משגיח כשרות שמקבל תשלום כדי לא להגיע לבדוק את המפעל.

בעיקר בלט מקרה אחד בו נמצאו בשר כשר ובשר טרף באותו מקום בתוך אחד המפעלים לעופות שבהכשר הרבנות, שאף תועד בעזרת ארגון "אנונימוס".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לפרסום זה: "למרות בקשתנו לקבלת החומרים בטרם שידור הכתבה, לא קיבלנו אותם, ועל כן איננו יכולים להתייחס לטענות לגופן. ככל שיועברו אלינו החומרים, הם יטופלו".

בהתייחס לכמה קטעים מתוך הכתבה, מסרו מטעם הרה"ר: "על פי נהלי הרבנות נדרש לסמן עופות שנטרפו לאחר השחיטה במספר סימונים, כדי למנוע את ערבובם עם העופות הכשרים והגעתם לשוק ככשרים. בנוסף, נהלי הרבנות קובעים כי נדרש חדר עבודה נפרד לטיפול ואחסון העופות הטרפים".

"כמות המשגיחים וצוות השחיטה נקבעים בהתאם למהירות השחיטה וכמות העופות הנשחטים במשך היום. למיטב ידיעתנו, נוהל זה מיושם, וככל שקיים מידע אחר אנו דורשים לקבלו לצורך טיפול מיידי".

צפו בווידאו - מתוך התכנית "שטח הפקר" בערוץ 'כאן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר