מודעות רחוב מזמינות חרדים ל... כיכר רבין

בזבוז כסף או דמיונות מיותרים: מודעות רחוב בסגנון פאשקווילי מזמינות את הציבור החרדי לעצרת לזכר רבין בתל אביב כשלטענת המארגנים מדובר באסטרטגיה מכוונת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

תושביה החרדים של ירושלים ובני ברק הופתעו הבוקר (שישי) לגלות את לוחות המודעות מכוסות במודעה חריגה - הזמנה אלמונית לעצרת רבין בניסוח "פישקעווילי" חרדי מובהק.

תחת הכותרת "היו נכונים למוצאי יום מנוחה", נכתב במודעה: "הנה ימים באים ואין איש יודע מה צופן העתיד בארה''ק, כאשר אנשי השלטון עומדים בלא עצה ובלא תשועה לנוכח הסכנה התמידית המרחפת על היישוב בא''י ושפיכות הדמים הנמשכת מזה שנות דור.

"כ''ב שנה חלפו מאז אותו לילה מר ונמהר בו בן עוולה שלח יד בנפשו של יהודי שעמד בראש השלטון וביקש להידבק במידותיהם של בני אברהם ויצחק, אשר מאז ומעולם ביקשו את דרך השלום והשלווה לבלתי להתגרות באומות העולם ולהביא לפיוס בין בני ישראל היושבים בציון לבין שכניהם. והנה מעשי ידי בני עוולה ומחרחרי מלחמה ומדון - גדעו את דרך ההשתדלות למען שלום ופיוס למען פיקוח נפש.

"מאז ליל הרצח חלפו למעלה משני עשורים, דם יהודי נשפך כמים ואלפים מבני ישראל נהרגו ונפצעו במאורעות טרור איומים, השנאה והפירוד בין חלקי העם אוכלים כל חלקה טובה ואנו אנה אנו באים?! אשר על כן נתייצב כולנו כאיש אחד בלב אחד, במוצש''ק פר' וירא, ט''ו חשון תשע''ח, לסדר ''רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני'' ברחבת כיכר מלכי ישראל, הלוא היא כיכר ראבין בת''א, לעצרת המונים להביע את דעתנו בריש גלי ולהתוודע ולהיגלות: ידינו לא שפכו את הדם הזה!

"ואנו בני אברהם יצחק ויעקב חלילה לנו מדרך המלחמה, פירוד ושנאת חינם. ודרכינו היא דרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ומן השמים ירחמו עלינו ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים ועושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל אכי''ר".

על המודעה החריגה לא הופיע שום רמז למי שעומד מאחורי המודעה, אך תמונות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' מעובר אורח שקלט את מדביקי המודעות בשעת פעולה, עולה כי מדובר בפעילים של תנועת 'דרכנו'.

בראיון ל'כיכר השבת' אישרה פנינה פויפר, אחראית תחום חרדים בתנועה, כי 'דרכנו' הם אלה שעומדים מאחורי המהלך יחד עם תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל. לדבריה, "לא מדובר בפרובוקציה, אלא במהלך שהוא חלק מהאסטרטגיה של דרכנו להגיע לכל חלקי העם עם המסרים של העצרת תחת הכותרת: אנחנו עם אחד. העצרת בחסות דרכנו תדגיש את ערכי המנהיגות האמיצה, שלמות העם גם כשיש מחלוקת, ושמירה על צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל המחייבת, בין השאר, את הבטחת הרוב היהודי לדורות".

פויפר מדביקה את אחת המודעות, באדיבות המצלם

פויפר, פעילה פוליטית חרדית מירושלים וחברת הנהלה סיעת 'ירושלמים' בעירייה, הוסיפה כי "חשוב לנו כתנועה לפנות גם לציבורים שבאופן מסורתי העצרת לא פונה אליהם. כשמדברים על שלמות העם אי אפשר להתעלם מאף פלג, בטח לא מציבור כל כך משמעותי וגדול. הבחירה בפאשקעווילים היא אמירה שהציבור החרדי מביא איתו מטען ייחודי לתוך השיח שכולנו רוצים להכיר ולשמר. וכמובן שיש גם פן של הפתעה שמושכת את תשומת הלב".

אין צורך בהכרות מעמיקה מידי עם הציבור החרדי כדי להבין שגם ניסוח פאשקווילי לא יביא שום חרדי לעצרת המדוברת וכי מדובר בנאיביות עמוקה או במקרה הטוב יותר ניסיון של גופים מסוימים לקבל תקציבים על פעילות חסרת סיכוי והיגיון בתוך הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר