מינוי לתפקיד רגיש

לאחר חודשיים: ירון בלום מונה למתאם השבויים והנעדרים

בלום מונה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו למתאם השבויים והנעדרים במקומו של עו"ד ליאור לוטן שפרש מתפקידו לפני כחודשיים. נתניהו הודיע באופן אישי למשפחות הנעדרים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ירון בלום (צילום: עידו ארז, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את ירון בלום למתאם השבויים והנעדרים. החלטה זו מגיעה חודשיים לאחר פרישתו של המתאם הקודם, אל"מ (במיל') עו"ד ליאור לוטן.

בלום שירת שנים ארוכות בשירות הביטחון הכללי ובשנותיו אחרונות בשב"כ היה חבר בצוות המצומצם שניהל את המגעים והביא לשחרור של החייל גלעד שליט. לבלום תואר ראשון במדע המדינה ותואר שני ביחסים בינלאומיים. ירון בלום הוא עמית במכון לחקר הטרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, משמש כיועץ לענייני ביטחון וטרור ומכהן כדירקטור במספר חברות.

ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (מוצ"ש) עם משפחותיהם של הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, עדכן אותן על המינוי והדגיש את המחויבות שלו ושל מדינת ישראל להחזיר את הבנים הביתה.

ירון בלום אמר לאחר המינוי: "אני מודה לראש הממשלה על האמון. אני רואה בתפקיד שהטיל עליי משימה לאומית מהמעלה הראשונה".

משפחת שאול איחלה הערב הצלחה לבלום. "אנחנו דורשים שנושא החזרת הבנים יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה והעומד בראשה, ומקווים כי ההזדמנות שעומדת כרגע על הפרק בעקבות הסכם הפיוס של פתח וחמאס - תמומש. צר לנו שבמשך כחודשיים לא פעל אף גורם באופן ייעודי לנושא ועם זאת מאחלים בהצלחה רבה לירון בלום. אנחנו מקווים כי הוא יקבל גיבוי מלא לפעולות שיבצע במסגרת תפקידו ולא ייאלץ לעמוד בפני מכשולים וסיכול ניסיונות להחזרת הבנים".

משפחתו של אברה מנגיסטו מסרה הערב: "המשפחה מברכת על מינוי מתאם חדש לטיפול בנושא השבויים והנעדרים, ומצפה להיפגש עימו בהקדם האפשרי. המשפחה מקווה כי לאחר יותר מחודשיים שבהם לא אויש התפקיד, מינוי מתאם שעוסק בעניין במשרה מלאה יביא לתנופה במאמץ להחזיר הביתה את אברה ושאר השבויים והנעדרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר