הצעת חוק של 'ישראל ביתנו'

הצעה: לשלול מימון ממוסדות תורניים המסיתים נגד חיילים

בצל הפגנות 'הפלג הירושלמי' בעקבות מעצר העריקים, ב'ישראל ביתנו' מתכוונים להגיש הצעת חוק שתשלול מימון ממוסדות תורניים המסיתים נגד חיילי צה"ל וקוראים להשתמטות משירות (אקטואליה)

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מפלגת 'ישראל ביתנו' של שר הביטחון אביגדור ליברמן יוזמת הצעת חוק שצפויה לחולל סערה במשכן הכנסת, כך חושף הבוקר (ראשון) מיכאל האוזר-טוב ב'גלי צה"ל'.

לפי הדיווח, בצל הפגנות 'הפלג הירושלמי' בעקבות מעצר העריקים, ב'ישראל ביתנו' מתכוונים להגיש הצעת חוק שתשלול מימון ממוסדות תורניים המסיתים נגד חיילים וקוראים להשתמטות.

בנוסח הצעת החוק שנחשף בגל"צ נאמר כי לחוק יסודות התקציב יצורף סעיף האומר כי "שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ועם שר החינוך, רשאי להחליט שמוסד תורני לא ייחשב כמוסד ציבור לפי סעיף זה לענין קבלת תמיכה לפי סעיף תקציב אם העומד בראש אותו מוסד תורני, המהווה גם סמכות דתית-רוחנית, עשה אחד מאלה:

"א. פרסם ביודעין קריאה פובמית להשתמט משירות; ב. פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה, השפלה, עוינות או אלימות, כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה ... או כנגד מי שמשרת בשירות".

גורמים חרדיים מעריכים כי המפלגות החרדיות כמובן יתנגדו להצעת החוק הזו אותה הם מגדירים כ"מסוכנת" אך הם תוהים מדוע ההדגשה הינה דווקא על "מוסדות תורניים" ולא מוסדות אקדמאיים וכדומה שגם בהם יש לעתים הסתה נגד שירות בצה"ל.

כזכור, בסוף משוב הקיץ של הכנסת אישרה הכנסת, בתמיכת 'ישראל ביתנו', את תקנות חוק הגיוס - טרם בוטל על-ידי בג"ץ, שלא כללו את התקנה ששר הביטחון יוכל לשלול תקציב מישיבות שיקראו לסירוב פקודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר