מתיחות גוברת

בכירים בצה"ל: הירי מסוריה לא "זליגה" - אלא מכוון

הירי הארטילרי מכיוון סוריה לשטח רמת הגולן הישראלי הפך לאחרונה לריטואל יומי, ובצה"ל מפסיקים להתייחס אליו כ"זליגה" מהקרבות הסוריים הפנימיים, אלא לקרוא לילד בשמו: ירי מכוון (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת הרקטות שאותרו אתמול בגולן (צילומים: אביהו שפירא, ynet)

בירי הרקטות אתמול (שבת) לרמת הגולן לא היו נפגעים או נזק, אך כבר עכשיו ניתן להעריך ברמת ודאות גבוהה כי לא מדובר בעוד זליגה מהקרבות בסוריה. בכירים בצה"ל אמרו לגביו, לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות': "ככה לא נראית זליגה", ככל הנראה הוא היה מכוון.

גם התגובה הרשמית של דובר צה”ל הייתה שונה, ונכתב בה "גם אם מדובר בזליגה" - בניגוד להודעות קודמות שציינו כי הירי היה כתוצאה מהלחימה בסוריה. "מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה”ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

כזכור, הרמטכ”ל האיראני שביקר בשבוע שעבר בדמשק הבהיר כי הם לא יאפשרו לישראל לתקוף כרצונה בסוריה, ויתכן שתחושת הביטחון של ציר איראן־סוריה־חיזבאללה אפשרה את שינוי המדיניות בגבול הגולן. בתגובה לירי תקף צה”ל שלושה תותחים של המשטר הסורי בפאתי קוניטרה.

זירת הירי אתמול

הירי אתמול בוצע מאזור קונטרה שנמצא בשליטה של צבא אסד, ועל כן קיימת סבירות גבוהה שבוצע בהכוונת המשטר או אפילו חיזבאללה שהשתמש בארגון כלשהו לביצוע ירי נקמה בישראל בעקבות התקיפות הישראליות האחרונות.

אתמול הגיבה סוריה לראשונה בשדה הדיפלומטי לפעולות צה"ל, כשמשרד החוץ הסורי שיגר שתי איגרות למזכ”ל האו”ם בניו־יורק ובהן הביע "תמיהה ופליאה על חוסר האונים של האו”ם להפסיק את התקיפות של ישראל בסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר