"אנרגיות וכוחות"

סיום בין הזמנים: אלפים בערב חיזוק מרשים

רגע לפני שמתחילים את זמן החורף, התרעננו בחורי הישיבות בערב מרומם ומחזק בהשתתפות ראש ישיבת חברון, הגאון הרב דוד כהן שדבריו ריתקו את הקהל. הסיום המרגש מגיע לאחר חודש שלם של ישיבת בין הזמנים: "טיולים ופעילויות בדרך ישיבתית" (חרדים, שיווקי)

הגאון הרב דוד הכהן בשיחת חיזוק. (באדיבות המצלם)

במהלך כל חודש תשרי השתתפו אלפי בחורים יומם וליל בישיבת בין הזמנים שהתקיימה בבתי הכנסת ובבתי המדרש ברחבי ירושלים.

קול התורה נשמע ברחבי העיר תודות לארגון "בני הישיבות" והרכזים שלו שפעלו רבות, ובעזרת חברי סיעת יהדות התורה בירושלים בראשות הרב אליעזר ראוכברגר, יחד עם תמיכה מלמעלה בכל נושאי התקציב על-ידי ח"כ משה גפני. המנהל הקהילתי בנווה יעקב לקח על עצמו את הניהול השוטף של אירוע הסיום.

באירוע סיום ישיבת בין הזמנים שהתקיים ברחבת הר ציון, נשא דברים להדרכת הבחורים, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון הרב דוד הכהן שמיקד את שיחתו למעלת שקידת התורה. הגאון רבי יצחק גולדשטיין, ראש ישיבת תורת ישראל - התפוצות, נשא דברי חיזוק וברכה. ראשי איגוד בני הישיבות הודו לו על קיום האירוע המיוחד ברחבת המוסדות.

התרוממות הבחורים באה בשירה וניגונים עם תגלית הזמר החסידי זאנוויל וינברגר ותזמרתו, ואמן הרגש אברומי וינברג בלווי מקהלת נרננה, כאשר העיבוד והניצוח בידי אהרלה נחשוני ותזמורתו. את האירוע הפיקה חברת הלפרין הפקות.

ישיבת בין הזמנים

במהלך כל החודש, זכו הבחורים לצבירת כוחות לקראת זמן החורף כדי להגיע לישיבה רעננים, ויחד עם סדרי הלימוד השוטפים ברחבי השכונות בירושלים, התקיימו פעיליות מיוחדות, חינוכיות ואתגריות עבור הבחורים.

כך, יחד עם טיולים, העשרה, ולימוד יומי, התפתחה ישיבת בין הזמנים גם ללימודי ליל שישי באווירה מרוממת, ועונג שבת בהשתתפות רבני השכונות.

בעקבות הפעילויות והרחבת הלימוד, חלה עליה ניכרת בהשתתפות בני הישיבות במסגרות ישיבות בין הזמנים, והיוזמה המבורכת תופסת תאוצה ברחבי בחורי העיר שבאים לשקוד על לימודים גם בבין הזמנים.

"חלה עלייה ניכרת בהשתתפות, ואין שום צל ספק", אומר יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים הרב אליעזר ראוכברגר מיוזמי ישיבת בין הזמנים, "אם בעבר, לנפי שנתיים וחצי שרק התחלנו, היו פחות מ-1000 בחורים, היום אנו עומדים על מעל 3000, ואנחנו מתקרבים לכך שכל בחור ישתתף בישיבת בין הזמנים".

מה מיוחד בישיבת בין הזמנים? "המטרה שבמהלך כל החודש יישארו הבחורים במסגרת ישיבתית גם כשרוצים להתרענן ולהתאוורר מהלימודים. כך ישנם טיולים ופעילויות לצפון וברחבי הארץ, והבחורים מגיעים אליהם וגם נהנים ומשנים אווירה, אבל עדיין באים עם חליפות וכובעים ונשארים במסגרת חינוכית ישיבתית. כל הפעיליות בהדרכת גדולי הדור, ואנחנו מתייעצים ומודרכים על ידי ראש ישיבת חברון הרב דוד הכהן".

אירוע סיום ישיבת בין הזמנים

אירוע הסיום הגיע לאחר תכנון מורכב ששילב יום שלם של טיולים, אוכל, שירה, דרשות תורניות ולימוד, והכל בכפיפה אחת ולטובת הבחורים. החל מ-3 אחה"צ התחילו הבחורים בסיור וטיול בעיר העתיקה, עיר דוד ומעיין השילוח. לאחר מכן המשיכו לתפילה בכותל המערבי והתפזרו ברחבי בתי הכנסת ברובע היהודי לסדר לימוד של שעה וחצי בערך. לאחר מכן כיבוד ורק אז הגיעו לגולת הכותרת לערב המיוחד ברחבת הר ציון עד כמעט חצות, שם שמעו את דרשתו המרוממת של הגאון הרב דוד כהן.

"תכנון האירוע היה דבר מאד מיוחד במורכבות", אומר הרב ראוכברגר, "שילבנו גם טיול וסיור, גם סדר לימוד, גם אוכל, זמרה, דרשות, חיזוק ושירה ועוד. זה היה אירוע מתגלגל במהלך כל היום וכולו לטובת הבחורים שיקבלו את החיזוק ואנרגיות לקראת זמן החורף".

אירועים אלה היו כהמשך ישיר לפעילות המקיפה של פרוייקט "בשבילי ירושלים" בו השתתפו מאות ואלפי משפחות בסיורים חוויתיים ברחבי העיר העתיקה במהלך בין הזמנים האחרון.

כאמור, ביום חמישי האחרון נערך הסיום הגדול של ישיבת בין הזמנים לבחורי ישיבות גדולות, כאשר מינהל קהילתי נווה יעקב היה אחראי על ארגון האירועים במהלך החודש, ובסיוע תקציבי מעיריית ירושלים על ידי סיעת יהדות התורה בעיריית בראשית הרב אליעזר ראוכברגר, וח"כ הרב משה גפני. כן ירבו יוזמות שכאלו.

צפו בתמונות

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר