התבטאות נחרצת

גפני נגד 'הפלג': "כשמתעמתים עם שוטרות, זה לא חרדים"

"הפגנות מהסוג הזה שמתעמתים עם שוטרים ושוטרות, עם חיילים וחיילות, זה לא הציבור החרדי", כך הבהיר חבר-הכנסת משה גפני את הבידול החרדי מההפגנות הסוערות של 'הפלג הירושלמי' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות וגפני (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

לאחר מכתבו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי נגד 'הפלג הירושלמי' מתייצב היום (ראשון) יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נגד 'הפלג' ומתבטא נגדם בחריפות.

בראיון לרינו צרור ב'גלי צה"ל', נשאל גפני על דבריו של הגר"ח על 'הפלג' ועל ההפגנות הסוערות שהם ערכו בשבוע האחרון, והשיב כי "אלה שהולכים להפגנות האלה הם לא מייצגים את הציבור החרדי".

"כמוני, רבים מאוד כועסים על זה שאתם, אני לא שמעתי באופן מדויק, אבל בכלי התקשורת מביאים 'החרדים', 'הפגנות החרדים'", הוסיף גפני, "זה לא הפגנות החרדים, זה לא אנחנו, אין לנו שום קשר לעניין הזה, אין סיבה לעשות את ההפגנות האלה, אבל בכל מקרה מי שרוצה לעשות הפגנות זאת לא הדרך, אנחנו לא חונכנו ככה".

למה אתה מתכוון שזה לא הפגנות החרדים? זה חרדים מפגינים...

גפני: "זה לא הפגנות החרדים. אתה לוקח את רוב רובו של הציבור החרדי - הוא מתנגד לזה. בעיקר עושים את הבעיות האלה באזורים החרדיים אבל זה בכלל לא משנה. זה לא אנחנו, זה לא החרדים. התקשורת הכללית לא היתה עושה את זה על כל קבוצה אחרת באוכלוסיה כי מדובר על מיעוט באוכלוסיה הזאת, לא מכתימים ציבור שלם".

"אנחנו לא עושים הפגנות כאלה", המשיך גפני, "כשעשינו הפגנה שנקראה הפגנת המליון, מתי שאז באמת היתה בעיה, כיוון שאז היה את החוק של יאיר לפיד עם מה שנלווה לעניין הזה, עשינו הפגנה ברישיון, מליון איש היו, גדולי התורה השתתפו, הכל היה באופן מסודר. אותו דבר היה בהפגנות קודמות".

גפני הוסיף וחידד את דבריו בנחרצות: "הפגנות מהסוג הזה שמתעמתים עם שוטרים ושוטרות, עם חיילים וחיילות, זה לא הציבור החרדי. תורידו את זה מסדר היום, תקראו להם איך שאתם רוצים - לא חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר