מספר העריקים עלה

עצורי 'הפלג' הזדהו - ושוחררו עם מספר על היד • צפו

לאחר כ-3 ימים בהם 27 עצורים מהפגנות 'הפלג' בשבוע שעבר סירבו להזדהות, וזכו למספר סידורי שלטענתם נחרט על ידיהם, הם נכנעו והזדהו. רובם ישוחררו, למעט 12 עריקים • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המספר על ידי אחד העצורים (צילומים: באדיבות המצלם)

בבית משפט השלום בירושלים משוחררים בשעה זו (ראשון) 27 עצורים מ'הפלג הירושלמי' שנותרו עד כה במעצר מאז הפגנות סוף השבוע, לאחר שנכנעו והואילו להזדהות בשמותיהם בפני השופטת מיקה בנקי.

רובם ישוחררו לבתיהם עם קנס של 1000 ש"ח, אך 12 מתוכם יועברו לידי המשטרה הצבאית מאחר ועם זיהוים התברר כי הינם עריקים, שלא התייצבו בלשכת הגיוס.

בכך, עם התווספותם של אלו ל-31 העריקים שכבר עצורים, יעלה מספר העריקים הנמצאים בידי המשטרה הצבאית ל-43.

אמש, בעקבות סירוב העצירים להזדהות, בחרו השוטרים לחרוט מספרים על ידיהם של המשתמטים, וכך כינו אותם, בהתאם לספרות.

עסקני "הוועד להצלת עולם התורה" טוענים, כי הדבר יצר קונוטציה שלילית והם הביעו את כעסם על כך שהשוטרים בחרו להשתמש בשיטות אפלות הלקוחות מהעבר הנאצי על מנת "לסמן" את האברכים ותלמידי הישיבות מ'הפלג'.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עשרות חרדים חסמו כבישים, שיבשו את שירותי התחבורה הציבורית ומנעו מעבר כלי רכב למשך זמן רב תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי. המשטרה עצרה עשרות חשודים, כשלהוסיף חטא על פשע, בניגוד מוחלט לחוק רובם סירבו להזדהות".

"ההליך הפלילי מחייב את המשטרה לזהות את מבצעי העבירה לצורך גיבוש תשתית ראייתית וזיהוי, ובשל כך נאלצו החוקרים לפקוד את העצורים באופן שיאפשר לבצע מעקב אחרי העצורים. כך, העצורים אף הובאו להארכת מעצרם בבית המשפט, וזה נאלץ לדון בעניינם על-פי כינוי פלוני ומספר סידורי רץ (כפי שמופיע בפרוטוקול בית המשפט). משטרת ישראל רואה בחומרה כל התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי ותמשיך לפעול בנחישות נגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק ויפגע בחייהם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר