בעקבות הסקרים

נתניהו יוזם הורדה של אחוז החסימה; ש"ס הבהירה - נתנגד

על פי הדיווח בחדשות 2, שלוש שנים אחרי שהעלה אותו ל-3.25% ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם הורדה של אחוז החסימה. בש"ס מתנגדים: "ש"ס חזקה ולא צריכה טובות, המהלך לא יעבור" (פוליטי)

נתניהו. היום (צילום: Alex Kolomoisky)

שלוש שנים אחרי שממשלתו העלתה את אחוז החסימה מ-2% ל-3.25%, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם כעת מהלך להורדת אחוז החסימה - כך דווח הערב (ראשון) בחדשות ערוץ 2. המהלך החדש של נתניהו, כך דווח, מגיע במטרה למנוע בזבוז של קולות ימין ולאור הסקרים האחרונים בהם נחלשת ש"ס.

בעקבות העלאת אחוז החסימה ב-2014, מהלך שבוצע ביוזמת שר הביטחון כיום, אביגדור ליברמן, נאלצו המפלגות הערביות להתמודד יחד במסגרת "הרשימה המשותפת" - מה שהפך אותן למפלגה השלישית בגודלה בכנסת הנוכחית. במקביל, העלאת אחוז החסימה הותירה את אלי ישי ומפלגתו מחוץ לכנסת.

על פי הדיווח, נתניהו יוזם כעת מהלך להורדת אחוז החסימה, זאת בין השאר לאור הסקרים האחרונים בהם אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, כשבמקביל גם ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת. במקביל, ככל הנראה תרמה לעניין גם העובדה שהבית היהודי עשויה להתפצל, כאשר אנשי "האיחוד הלאומי" יתמודדו בנפרד.

על פי הדיווח בחדשות 2, בסביבת יו"ר ש"ס אריה דרעי הביעו התנגדות להורדת אחוז החסימה ואמרו: "ש"ס תתחזק בבחירות הבאות ולא צריכה שאף אחד יעזור לה. ש"ס חזקה ולא צריכה טובות. השר דרעי הודיע הערב לח"כ דוד ביטן כי הורדת אחוז החסימה לא תעבור ושאף אחד לא ינסה אפילו לפעול להורדת אחוז החסימה".

בסביבת נתניהו הגיבו: "מדובר ברעיון תיאורטי בלבד שלא קיבל שום ביטוי מעשי. מובן מאליו שלא יהיה שום שינוי באחוז החסימה ללא הסכמת השותפות הקואליציוניות של הליכוד ובראשן ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר