מושב החורף

מאיר פרוש: "השליחות שלנו זה חוק הגיוס"

לקראת מושב החורף אומר סגן השר פרוש כי "השליחות של יהדות התורה - לחוקק חוק שמסדיר את מעמד בני הישיבות". פרוש גם הסביר כיצד הקונספציה נגדם נמוגה (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במהלך מפגש עסקנים שנערך השבוע, דיווח סגן השר מאיר פרוש על ההיערכות לקראת חידוש הפעילות הפרלמנטרית הרשמית עם פתיחת מושב הכנסת היום (שני), ועל ההבנה הברורה בקרב חברי יהדות התורה, כי השליחות העיקרית שמוטלת עליהם בחורף זה היא לדאוג שכל מי שתורתו אומנותו יקבל את הדיחוי מהצבא כבעבר, ולא יהיה שום שינוי כלשהוא בנושא קריטי זה, יהיה מה שיהיה.

במהלך המפגש הזכיר פרוש את הטענות כי כביכול ביהדות התורה הסכימו לחוק שיש בו יעדים שאם לא עומדים בהם נלקחים לצבא ובעקבות כך נטען כי ח"כי יהדות התורה מתרשלים בסיוע למי שהתסבך מול הצבא, וכן הזכיר את הטענות שהטילו דופי בועד הישיבות שמטרתו להשיג יעדים והבהיר כי אין לדברים שחר.

לדברי פרוש, בג"ץ הגיע והפריך את כל הקונספציה הזו שניסו אותם גורמים להטיל, וקבע שגם כאשר ישנם יעדים - גם אם לא עומדים בהם, הסמכות נשארת בידי שר הביטחון, וביכולתו לתת דיחוי כבעבר, כפי שהיה כל השנים.

עוד הוסיף פרוש ואמר לקראת התחלת הדיונים וגיבוש החוק החדש, כי לא יהיה ולא יכול להיות כל שינוי בחוק החדש שמסדיר את מעמדם של בני הישיבות. "אנו פועלים לפי הנחיות של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א, שהטילו על יהדות התורה את התפקיד רב האחריות לעשות כל מה שניתן בעולם בכדי שעולם התורה והישיבות נשמת אפו של עם ישראל, יוסיף להתפתח ולשגשג, וכל בחור היושב באהלה של תורה לא תהיה כל מציאות שתשנה את מצבו".

"כאמור, עם פתיחת מושב החורף, חברי הכנסת של יהדות התורה יודעים כי עיקר השליחות שלהם היא להסדיר אחת ולתמיד את מעמדם של בני הישיבות ובע"ה נעשה ונצליח. כולנו נראה בהמשך פריחת עולם התורה וכל כלי יוצר עליו, לא יצלח", סיים פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר