כך הוסרה המועמדות

הגר"י דרעי: "מרן משך אותי מהעניבה אליו וחיבק אותי"

בדברים שנשא רבה של באר שסע לרגל יום השנה הרביעי לפטירת מרן הגר"ע יוסף, בפני אברכי הכולל שבראשותו, הוא תיאר כיצד משך את מועמדותו למשרת הרב הראשי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של הגר"י דרעי (באדיבות המצלם. תמונה: משה בן נאים)

הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, חזר אמש (ראשון) במהלך סעודת מצווה להילולת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, לימי הבחירות לרבנות הראשית לישראל, חודשים לפני פטירתו של מרן, ושחזר את בקשת מרן שימשוך את מועמדותו.

הגר"י דרעי סיפר: "זאת הפעם הראשונה אני חושב שזכיתי להעלות חיוך ושמחה אמיתית למרן, חודשיים לפני פטירתו. הוא קרא לי וביקש ממני להסיר את המועמדות שלי לרבנות הראשית. החתימות כבר היו מוכנות, וכל אחד הרי מאמין שהסיכויים שלו הכי טובים".

"באתי אליו, דיבר איתי - מה שהוא אומר אני לא יחזור על הדברים - אני כתבתי מכתב 'הריני מקיים מצוות ועשית ככל אשר יורוך', כמו שמרן מבקש הסרתי מועמדות, נתתי את זה למרן, בלי תנאים בלי בקשות. מרן משך אותי מהעניבה אליו וחיבק אותי ונישק אותי, מה שלא ראיתי בחיים שלי. הוא אמר לי 'הרבה אמרו לי כל ימי שאוהבים אותי, ועתה ידעתי שרימו אותי'. אני יודע שאהב אותי אהבת נפש".

הגר"י דרעי סיפר שמרן שאל אותו מה הוא מבקש: "אמרתי, אני מבקש דבר אחד - יש לנו תלמיד בכולל שנפגע בשער שכם, כבודו יגזור עכשיו שהוא יחיה ויהיה בריא. זו הייתה הבקשה שלי. הרב מיד בירך ובירך ואמר 'יראה ניסים'. על עצמי לא ביקשתי כלום".

"שתדע את החלק הזה", פנה הרב דרעי לאברך שניצל בנס מהפיגוע בשער שכם וישב מולו בשולחן: "שתדע למה קרה לך נס מעל הטבע".

את הדברים אמר הגר"י דרעי בסעודה לאברכי כולל 'קול אליהו' בראשות בנו רבי ברוך דרעי, לשם הגיע מוקדם יותר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף למסור שיחה לציון ארבע שנים לפטירת מרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר