"אידאולוגיה רצחנית"

16 שנות מאסר למחבל שניסה לדקור שוטר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 16 שנות מאסר בפועל למחבל שניסה לדקור שוטר בשכונת נוף ציון בבירה. השופטים: "זו אידאולוגיה רצחנית המופצת ברבים כרעל וארס" (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 16 שנות מאסר על המחבל בהאא עויסאת, תושב ג'בל מוכבר בן 22, שהורשע בניסיון רצח והחזקת סכין על רקע דקירת שוטר במהלך גל הטרור לפני כשנתיים.

בכתב האישום נגדו נטען שלאחר שצפה בפייסבוק בסרטונים של מחבלים מתאבדים - "שהידים", החליט לבצע פיגוע טרור נגד יהודים. באוקטובר 2015 חיכה עויסאת עם סכין בשכונת נוף ציון בבירה במטרה לבצע פיגוע דקירה. תושבים ערניים הבחינו בו ודיווחו על כך למשטרה. שוטר שהגיע למקום ביקש ממנו להזדהות, אך הוא סירב וניסה לדקור את השוטר. שוטרים נוספים שהיו במקום מנעו זאת.

השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן פלדמן ומשה בר עם נימקו את חומרת העונש: "על גזר הדין של עבירות ניסיון רצח ליתן ביטוי הולם של שלמות הגוף ולערך קדושת החיים של כלל הציבור - אזרחים וגורמי אכיפת חוק - שהנאשם ומפגעים נוספים מבקשים לפגוע בערכים אלו בפיגועי טרור כמו בפיגועי דקירה. אידיאולוגיה של כמיהה להפוך לשהיד, אגב ביצוע רצח של אחרים, אשר הופכת את המוות למטרה ואת הרוצח לקדוש ולדמות מוערכת, היא אידאולוגיה רצחנית המופצת ברבים כרעל וארס, במערכות מגוונות של הסתה פרועה, ומאומצת לכלל מימוש, הן על ידי קנאים קיצונים לדרך אידאולוגית זו והן על ידי גורמים אחרים שקל לפתות כמו ילדים ואנשים במצוקות שונות וייתכן שהנאשם ביניהם".

עורכי הדין שגיא אופיר וליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים מסרו: "בית משפט הטיל פעם נוספת עונש מאסר כבד על מי שיצא לבצע פיגוע, גם במקום שבו עלה בידי שוטרים לסכל ולמנוע אותו מבעוד מועד ולשמחתנו לא היו נפגעים. המסר המתמשך שבית המשפט מעביר בעונשים החמורים שהוא מטיל בנסיבות שכאלו, חיוני וחשוב ומשלים את המאבק לסיכול ומניעת פיגועי טרור בירושלים ובכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר