שוב מכה למשטרה

בית המשפט שחרר את עצורי להב"ה

בימ"ש המחוזי דחה את ערר המשטרה והורה על שחרורם של שני קטינים שנעצרו במעצרי אנשי להב"ה. עו"ד דוד הלוי מ'חוננו': "מעצר ראווה לצורכי התקשורת" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בימ"ש המחוזי דחה לפני זמן קצר את ערר המשטרה והורה על שחרורו של 2 קטינים, אשר נעצרו אתמול (א') בשעות הבוקר בגל מעצרים של אנשי תנועת להב"ה למניעת התבוללות בארץ הקודש, בניהם יו"ר הארגון בנצי גובשטיין.

הקטינים, אחד מהם כבן 14 בלבד, הובאו אתמול בשעות הערב לבימ"ש השלום, שם הורה בימ"ש על שחרורם למספר ימים לביתם, על ההחלטה ביקשה המשטרה עיכוב ביצוע וזאת לצורך הגשת ערר לבימ"ש המחוזי. לאחר לילה במעצר הובאו השניים לבימ"ש המחוזי אשר כאמור דחה את הערר לפני זמן קצר.

בהחלטה קבעה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן כי עקב גילם הצעיר של הקטינים וכן עקב חולשת הראיות יש לדחות את הערר ולשחררם. את השניים יצגו עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו ועו"ד איתמר בן גביר.

עו"ד דוד הלוי אשר מייצג עצור נוסף בתיק מסר כי "מלכתחילה טענו כי מדובר במעצר ראווה שנועד לצרכים תעמולתיים תקשורתיים. המשטרה ביקשה לעצור את מרשי אשר הינו קטין, בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה, שחרורו של מרשי כמו שחרורם של יתר המעורבים בפרשה תומכים בצדקת טענותינו".

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את אחד הנערים מסר: "כל המעצרים הללו זה בלון אחד שמתפוצץ. בושה וחרפה שמשטרת ישראל עוצרת ילדים בני 14 ו16 באמצע הלילה, מוציאים אותם מהבית, חוקרים אותם בטענות שנגד שמאלנים כלל לא חוקרים. הצגתי לביהמ"ש שורה של החלטות של פרקליטות המדינה לסגור תיקי אלימות של אנשי שמאל בטענה כי מדובר בחופש הביטוי וחבל שדווקא את הקטינים הללו המדינה בוחרת לעצור ולהשפיל".

גם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין כמו עשרה עצורים נוספים שוחררו אתמול בבית המשפט בשל חולשת הראיות נגדם. הדיון בעררים בעניינו גופשטיין ששוחרר למאסר בית נקבע לשעה 16:30 בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר