הפגנות 'הפלג'

לא התבדלות - התפרקות // טור תגובה

הרב ב. זאבי קרא את טורו של הרב אליהו ישראלי על הפגנות 'הפלג' ומיהר לשגר טור תגובה חריף • לא קנאות יש כאן - קנאה יש כאן; לא התבדלות יש כאן - התפרקות יש כאן (דעה)

הרב ב. זאבי | כיכר השבת |
הפגנה בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הכתיבה של הרב אליהו ישראלי משובחת, אבל הטיעונים חלולים ומנותקים מהאמת הצרופה. כנראה הכותב מדומיין, כביכול יודע לנתח את המטרות שלהם.

לדוגמה, הם לא הצטרפו לשום מערכה אמיתית על חיזוק מחנינו, כמו "פגעי הטכנולוגיה", הם טענו "שזה מסיח דעת מגזירת הגיוס".

זאת ועוד, חוג שרוצה להתחזק ולהסתגר - לא רומס את האחר ואת רבותיו, בטח שלא שולח נערים להתפרק בכבישים ולא עוסק יומם וליל בהטרדות, באלימות, מילולית ופיזית.

יש בפלג הירושלמי הרבה יותר מודרנים, באופן יחסי, מכל חוג אחר. זה שהם שם כי 'הפלג' נבנה מכיתתיות, והמטרה היא מלחמה בהנהגה של כל הציבור החרדי. אך שלוש מועצות גדולי התורה לא טועות.

בעוונותיי הרבים הייתי חבר קרוב של מובילי קרבות הרחוב. אין בבלגן, באלימות, במהומות, בהקצנה ובהחרפת הטון נגד קדושי עליון גדולי הדור מאומה, שום לחלוחית של יראת שמים או אמת.

הסיבה האחת והיחידה היא לתדלק את הצידוק למחלוקת, לבידול, זו המגלומניה של אלו שהודחו על ידי גדולי ישראל מעריכת 'יתד נאמן' או כי לא קיבלו מקום לכנסת. בבחירות המוניציפאליות הם משתתפים ונהנים יופי מעטיני הציונות.

כך הם סבורים שיישארו רלוונטיים, כך ההמון הנבער ינהר אחריהם. הגיוס ודומיו זה רק תירוץ, אני מכיר אותם מקרוב.

אבל כבר לימדונו רבותינו, "שקרא לא קאי". פירוש מילולי: אי אפשר לשקר את כל העולם כל הזמן.

זאת הסיבה לשיח הקשה ולתיעוב כלפיהם מכל החוגים ביהדות החרדית, אף יותר מנטורי קרתא שחיים את חייהם בגטאות שלהם במאה שערים ואף אינם נוטלים כסף מהמדינה הציונית.

אלו רוצים לשחק קנאים ולהנות מכל העולמות, ועל כן יוקעו בראש חוצות כפי שכתב עליהם במכתבו בעש"ק האחרון מרן שר התורה מרא דכוליה תלמודא רבי חיים קנייבסקי שליט"א: "...כמה ריקים פוחזים... כצאן אשר אין להם רועה... רק אין יראת אלוקים במקום הזה...".

לסיום, על הטיעון שתמיד היו הפגנות:

א. זה הדרך של סאטמר והעדה החרדית שבחרו בדרך ההתבדלות בשונה מכלל הציבור החרדי בראשות רבותיו נ"ע ויבלחט"א שקבעו שהדרך להצלת העם הוא קירוב ולא ריחוק, שמירה על המחנה מכל משמר עם יד על הדופק בגדר, דור דור ודורשיו, דור דור ומנהיגיו.

מרנן הבית ישראל והרב שך זצוק"ל היו באופן עקבי נגד ההפגנות מכמה סיבות, בין היתר חילול השם והשחתת המידות של צעירי הצאן.

ב. גם אם אי אלו פעמים יצאו לעצרות מחאה על דברים שבציפור הנפש, זה היה עם הרבה חשיבה וזהירות מופלגת, כשגדולי התורה משתתפים בגפם בעצרת ולא כמו האנרכיסטים ששולחים נוער להתגולל בכבישים, להתחכך עם שוטרות, לשמוע ניבול פה מנהגים ונהגות זועמים ואח"כ להגיע לבתי המעצר לחוות ירידה רוחנית איומה.

לסיכום, לא קנאות יש כאן - קיאה יש כאן; לא התבדלות יש כאן - התפרקות יש כאן; לא כבוד התורה יש כאן - ביזוי והשפלה של התורה יש כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר