שימו לב

הונאת פישינג חדשה נגד לקוחות בנק לאומי

לקוחות רבים של בנק לאומי קיבלו הודעות sms שאיימו כי חשבונם ייחסם. ההודעות הובילו לאתר מזויף בו נגנבו פרטיהם. כיצד תתגוננו מפני הונאות פישינג (חדשות דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הונאת פישינג (גניבת מידע) חדשה מאיימת על ציבור לקוחות בנק לאומי: בשבוע האחרון מקבלים לקוחות הבנק - אבל לא רק, הודעות SMS למכשיר הטלפון שלהם, ובהן ניסוחים שונים שנועדו להניע אותם לפעולה שבסופה ייגנבו פרטים רגישים דוגמת שמות משתמשים וסיסמאות למערכת המקוונת של הבנק. על פי הדיווח ב-ynet, ההודעות המופיעות על הצג רשומות ככאלה המגיעות מטעם הבנק עצמו, ואליהן מצורף לינק מקוצר לאתר בלתי מאובטח - שמתיימר להיות מטעם הבנק. בכניסה לאתר, נדרשים הלקוחות להכניס שם משתמש וסיסמה למערכת המקוונת של הבנק, וזו בעצם מהות ההונאה - שנועדה לגנוב את פרטי המשתמשים

לקוחת הבנק מלינים כי באתר הבנק הרשמי וגם בעמוד הפייסבוק שלו לא קיימת הודעת אזהרה ללקוחות, כפי שראוי במקרים מהסוג הזה.

ההודעות שמתקבלות למכשירי הטלפון מנוסחות כאמור באופן שאמור להניע לפעולה. "חשבונך נחסם זמנית. לשחרור החסימה יש להכנס מחדש לחשבון", או "פעולתך נקלטה בהצלחה במערכת לאומי". עבור לקוחות הבנק שיודעים כי לא ביקשו לעשות פעולה כלשהי בחשבון, או שמקבלים הודעה על חסימה בחשבון הבנק - נוסח מהסוג הזה כמעט תמיד יוביל ללחיצה על הלינק המצורף, במטרה להבין מה נעשה בחשבון ולפתור את המצב.

ראוי לציין כי הודעות ה-SMS מגיעות למספרי טלפון שונים - ללא שיוך הכרחי לבנק הספציפי, אך מובן שהם מעוררים בהלה בקרב לקוחות בנק לאומי שאכן מחזיקים חשבון בנק וחוששים כי נעשו בו פעולות שלא ביוזמתם. הן גם מסומנות בטלפון כהודעות שאכן הגיעו מ"לאומי".

המומחים מסבירים כי גם אם קיבלתם הודעה מהסוג הזה ולחצתם על הלינק - הלחיצה עצמה היא לא סיבה ממשית לדאגה. ברגע שאתם מועברים אל האתר, חפשו סימנים למהימנותו - בראש ובראשונה לוגו תקין של הבנק, עיצוב ומראה כללי שתואמים אותו. לצד זאת - חשוב מאוד לחפש את סימן המנעול הקטן המופיע בשורת הכתובת של אתרים מאובטחים.

אם אתם לא בטוחים שמדובר באתר האמיתי - אל תמסרו בו פרטים כלל. עליכם לנהוג בספקנות כלפי הודעות שמתקבלות ב-SMS מטעם גורמים רשמיים דוגמת מוסדות פיננסיים.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "בנק לאומי מפעיל באופן שוטף אמצעים מיוחדים לניטור ניסיונות הונאה בערוצים השונים. זאת ועוד, כל פנייה של לקוח המגיעה אלינו בדבר חשד אפשרי לניסיון מסוג זה נבדקת באופן מיידי ויסודי על-ידי הגופים הייעודיים בבנק. לאחרונה נוטר ניסיון פישינג על ידי מערכות ההגנה של הבנק אשר במסגרתו קיבלו מספר לקוחות הודעת SMS עם לינקים לאתרים לא מזוהים. האירוע הועבר לטיפול של משטרת ישראל עם כל המידע התומך. נציין כי לקוחות הבנק לא ניזוקו. בכל מקרה, אנו ממליצים ללקוחותינו להיות ערניים ולפנות לבנק כל אימת שמתעורר בהם חשד עם קבלת מסרונים או הודעות דוא"ל חשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר