בישיבה מיוחדת

נשיא המועצת הגר"ש כהן מתייחס לסערת ביטול חוק הגיוס

"לעשות הכל כדי שבני הישיבות יוכלו להמשיך ללמוד, ללא הפרעות וללא מכסות", הורה נשיא מועצת חכמי התורה לח"כי ש"ס. "ואם בג"צ יתערב? לחוקק שלא יתערב". בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הורה לסיעת ש"ס: "לעשות הכל כדי שבני הישיבות יוכלו להמשיך ללמוד, ללא הפרעות וללא מכסות".

בישיבת סיעת ש"ס מיוחדת שהתקיימה במעונו של נשיא מועצת החכמים הציג יו"ר ש"ס השר דרעי את האתגרים העומדים על הפרק מבחינת היהדות החרדית, כמו חוק הגיוס, השבת, הגיור ועוד.

השר דרעי פתח את הישיבה ואמר: "מורנו ראש הישיבה, היום אנחנו מתחילים את מושב החורף עד פגרת פסח. מבחינת הציבור שלנו, יש כמה דברים מרכזיים שאנחנו צריכים לטפל בהם, למרות שהם קשים להשגה, ואנחנו בעז"ה נשיג אותם.

"ראשית, בעקבות הבג"צ שנתן לנו שנה לתקן את חוק הגיוס. הסיכום עם ראש הממשלה וכל ראשי המפלגות, שלא נחכה שנה אלא כבר בחודש הקרוב נתקן אותו. אמרנו שאנחנו לא מוכנים לחכות, כי אולי יהיו בחירות באמצע או דברים אחרים. ובאמת גם ראש הממשלה וכולם מעוניינים שזה יסתיים בחודש הקרוב. השאלה היא באיזה נוסח נתקן זאת.

הגרש" כהן: "תחזרו לנוסח המקורי".

דרעי: "אבל בג"צ יפיל אתו".

הגר"ש כהן: "מה זה בג"צ? תוציאו חוק שבג"צ לא יכול להתערב!".

דרעי: "זה מה שאנחנו רוצים לעשות, אבל בשביל דבר כזה צריך רוב של 61, אבל כחלון שיש לו 10 מנדטים, לא מוכן לקדם שום דבר שפוגע בבית המשפט העליון. אבל אנחנו נתקן את החוק של הגיוס, זה מוסכם על כולם. יש לנו ועדה לנושא, המורכבת מהרב אריאל אטיאס, הרב מאיר פרוש והרב אורי מקלב, שהם שלושתם מטעמינו אמורים להחליט על התיקונים שצריכים לעשות ולהכין את החוק".

בסיום נושא הגיוס הורה נשיא המועצת לסיעת ש"ס לעשות הכל שבני הישיבות יוכלו לחזור ולשקוד על תלמודם, ללא הפרעות, ללא מכסות וללא סנקציות.

כמו כן במהלך הישיבה התייחס הגר"ש כהן לדבריו של אלי ישי כי דרעי שיקר את מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל: "שמעתי הבוקר את השקרים שאמרו האנשים הרשעים האלו על הרב אריה דרעי, לא מתביישים. אומרים דברי שקר בשם אדם שנפטר. אני מקווה שמרן יחזיר להם בשמים! איך הם מעזים לומר דברי שקר כאלה".

הגר"ש הוסיף ואמר: "מי כמוני מכיר את מרן הרב עובדיה. חייתי איתו צמוד 70 שנה. אני יודע יותר טוב מכולם מה מרן חשב על אריה דרעי וכמה הוא העריך אותו".

נשיא המועצת סיפר: "מרן הרב עובדיה קרא לי והודיע לי ביוזמתו שהחליט להחליף את אלי ישי ולהחזיר את אריה דרעי לתפקיד היו"ר. היו אנשים שחשבו בטעות שאני זה שאמרתי למרן, שקר! מרן עצמו הוא זה שקרא לי לביתו להודיע שהוא החליט להחזירו.

"לרב אריה דרעי יש סיעתא דישמיא וחן על הבריות. דברים נשמעים. תראו את הכנס שהיה אתמול בבנייני האומה, כמה אלפי בנות המקשיבות לדברי חכמים. כל מה שדרעי עושה זה תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר