הרגלי הכושר

53% מכלל האוכלוסייה עושים הליכת כושר

סקר חדש שבדק את הרגלי הכושר של הישראלים מצא כי ההליכה היא הספורט המוביל בישראל כש-55% מכלל האוכלוסייה מבצעים פעילות ספורט כל שהיא (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד התרבות והספורט פרסם סקר על אודות הרגלי הספורט של הציבור הישראלי. הסקר נערך בקרב 3,241 מרואיינים תושבי ישראל והתבסס על ראיונות טלפוניים בעברית ובערבית. מהסקר עולה כי כ־55% מכלל האוכלוסייה מבצעים פעילות גופנית כלשהי. כ־38.5% מבצעים פעילות גופנית כמומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי: 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מתונה, או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מאומצת.

מתוצאות הסקר עולה שהספורט המועדף על הישראלים בשעות הפנאי הוא הליכה, שצועדת בראש עם 53% מכלל האוכלוסייה. 15.3% מבצעים התעמלות לעיצוב ולחיטוב הגוף, 12.1% מעדיפים לרוץ, 8.5% מתאמנים בהרמת משקולות בחדר כושר, 8.5% שוחים, 6.9% נמצאים בחוגי פילאטיס, 4.3% מתאמנים בקיקבוקס, 4% משחקים כדורגל, 3% מעדיפים דווקא יוגה, ו־3% רוכבים על אופניים — לא חשמליים כמובן.

לפי הסקר, 63% מהאוכלוסייה הכללית שמבצעים פעילות גופנית מעוניינים לבצע יותר — לעומת 37% שלא מעוניינים לבצע יותר פעילות גופנית. מתוך האוכלוסייה הכללית שאינה מבצעת פעילות גופנית, 68% מעוניינים להתחיל לעומת 32% שלא מעוניינים בפעילות גופנית משום סוג. 9.8% מכלל האוכלוסייה מעריכים שמצב בריאותם הכללית לא טוב, 24.7% מעריכים שטוב ו־65.5% מעריכים שמצב בריאותם הכללית טוב מאוד או מצוין.

הסקר בדק גם את הרגלי העישון ומצא כי 21.6% מכלל האוכלוסייה מעשנים בהווה ו־17.8% עישנו בעבר. בחלוקה לפי מגזרים עולה ש־24.7% מהגברים היהודים מעשנים לעומת 44% מהגברים הערבים. 16.7% מהנשים היהודיות מעשנות לעומת 9% מהנשים הערביות. הסקר בחן גם את סוגיית עודף המשקל וההשמנה, ועל פי הנתונים כ־37% מהאוכלוסייה הכללית סובלים מעודף משקל ו־16.6% סובלים מהשמנה (BMI 30 ומעלה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר