הצירים צעקו "לא"

שי עושה היסטוריה: הנשיא החזק ביותר בסין

צירי קונגרס המפלגה הקומוניסטית של סין נשאלו אם יש להם התנגדות לחזון שהציג בפניהם הנשיא שי, השיבו בקול רם "לא" - והפכו אותו למנהיג העוצמתי ביותר בהיסטוריה של המדינה בת 1.4 מיליארד התושבים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא שי מתקבל במחיאות כפיים אדירות (צילום מסך: מתוך הטלוויזיה הסינית)

המפלגה הקומוניסטית של סין אישרה אתמול (שלישי) פה אחד את הכנסת "המחשבה של שי ג'ינפינג" - כפי שמכונית האידאולוגיה שלו - לתוך חוקת המדינה, בצירוף שמו.

בכך, בסיום קונגרס המפלגה הקומוניסטית, המפגש הפוליטי החשוב ביותר בסין, הועלה שי לאותה דרגה של מייסד המפלגה מאו דזה דונג, ומעתה כל מי שיקרא עליו תיגר יסומן כאיום על שלטון המפלגה.

אחיזתו של הנשיא הסיני בשלטון התחזקה בהדרגה מאז הפך בשנת 2012 למנהיג המדינה והמפלגה הקומוניסטית כאחד. כעת, עם הכנסת שמו והשקפת עולמו לתוך החוקה המחייבת, הופך שי למנהיג העוצמתי ביותר בהיסטוריה של המדינה בת 1.4 מיליארד התושבים.

הקונגרס, שנמשך שבוע, נערך רק פעמיים בעשור, ורובו מתקיים מאחורי דלתיים סגורות. בשיאו של הקונגרס נבחר ההרכב החדש של הפוליטבורו, הגוף שינהל את סין בחמש השנים הקרובות.

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: shutterstock)

יותר מ-2000 צירים התאספו ב"אולם הגדול של העם" בבייג'ינג כדי לשמוע את חזונו של הנשיא שי - "מחשבתו של שי ג'ינפינג בנושא הסוציאליזם בעל המאפיינים הסיניים בעידן החדש" - ולהפוך אותו לחלק מהחוקה.

העיתונאים שנכחו באירוע דיווחו, כי כשצירי הקונגרס נשאלו אם יש להם איזשהו התנגדות לחזון שהציג בפניהם הנשיא שי, הם השיבו בקול רם "לא", וכך החוקה אושרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר