שני מועמדים, שני פטרונים

הייקינד או ייגר? הבחירות בניו יורק שמסעירות את החרדים

מערכת בחירות משעממת בניו יורק, הפכה למאבק ייצרי המלווה בפשקווילים ומודעות רחוב • במוקד המאבק - שני מתמודדים למועצת העיר, המייצגים כל אחד את שני היריבים הוותיקים (חרדים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קלמן ייגר, מימין - ויוני הייקינד (באדיבות המצלם)

בעוד כשבועיים יתקיימו בחירות לראשות עיריית ניו יורק ולמועצת העיר ונדמה כי הפעם קרב פוליטי סוער על קולות הקהילה החרדית מעורר עניין רב ברחובות בורו פארק, ויליאמסבורג ופלטבוש.

אם מערכת הבחירות הקודמת היתה בסימן המירוץ לראשות העיר, כאשר על הפרק עמדה הבטחתו של ראש העיר הנבחר ביל דה בלזיו לבטל את גזירת המציצה בפה במצוות ברית המילה, הרי שהפעם נראה כי מעמדו של דה בלזיו מובטח והוא מוביל בפער ניכר על שאר המתמודדים.

המאבק הייצרי המלווה בפאשקווילים, מודעות רחוב ושלטי חוצות מתנהל בין שני המתמודדים יוני הייקינד וקלמן ייגר או יותר נכון בין הפטרונים של השניים היריבים הפוליטיים החרדים הוותיקים - חבר בית המחוקקים של מדינת ניו יורק דב הייקינד וחבר המועצה הפורש דיוויד גרינפלד.

קלמן ייגר מקבל את ברכת הרבי מסאטמר

השניים, החברים באותה מפלגה (המפלגה הדמוקרטית), שיתפו בעבר פעולה ועבדו זה לצד זה אולם כבר לפני מספר שנים בשל חילוקי דעות קשים הפכו ליריבים מרים.

הקיינד בן ה-67 מכהן בתפקידיו כמעט 40 שנה, כאשר בעבר היה גרינפלד ראש המטה ועוזרו האישי, אולם סכסוך שפרץ היו השניים גרם לגרינפלד הנחשב לעסקן צעיר ומבטיח לרוץ לפני כ-8 שנים כחבר מועצת העיר ולהיבחר על אף הטענות של מקורביו לנסיונותיו של הייקינד למנוע את הדבר.

גרינפלד הודיע אמנם על פרישתו אלא שבתרגיל פוליטי ומשפטי מבריק הצליח להכניס במקומו את קלמן ייגר שכעת מתמודד בעצמו לתפקיד מטעם המפלגה הדמוקרטית.

יוני הייקינד

במקביל הודיע יוני הייקינד על ריצה עצמאית במפלגה נפרדת ובימים אלו הוא מנסה להשיג תמיכה ציבורית ופוליטית.

המאבק רב השנים בין הייקינד האב לדיוויד גרינפלד עובר כעת גם למועמדים החדשים וכך הפכה מערכת בחירות משעממת לכאורה לסוערת ומרתקת.

לדברי גורמים פוליטיים חרדיים בניו יורק, הפעם משפחת הייקינד נמצאת במגמה הפוכה לעבר. בעוד בעבר הם ייצגו את הממסד הקהילתי ואת כל ארגוני החסד ומוסדות התורה כמו גם את המפלגה הדמוקרטית כעת בשל "התרגיל" הם נמצאים בנחיתות מסויימת ונאלצים לרוץ בנפרד ללא גיבוי.

קלמן ייגר

"ייגר מוכר מאוד ונתמך על ידי מרבית החצרות והקהילות", אומרים אותם גורמים.

מנגד, גורמים בסביבתו של הייקינד בטוחים כי בסופו של דבר יוני ינצח. "כולם מכירים את הפעילות של האבא והבן למען כלל האוכלוסיה ואנחנו בטוחים שמצד הכרת הטוב יצביעו בסופו של דבר למועמד שלנו".

המאבק הסוער מפלג גם את הקהילות החסידיות, וכך בעוד בחצר חסידות באבוב ניתנה התמיכה לייגר הרי שבחצר המתחרה באבוב 45 מעדיפים לתמוך בהייקינד.

יוני הייקינד

גם בסאטמר חלוקים העסקנים וכך בעוד בחצר האדמו"ר מהר"א תומכים בייגר הרי שבחצר האדמו"ר מהר"י מעדיפים את בחירתו של הייקינד.

"השבועיים הקרובים יהיו מעניינים בפרט שהקרב כעת הינו על כל קול וקול", אומרים הגורמים ומביעים את תקוותם כי מי שינצח ברגע שייבחר יסייע לכלל הציבור החרדי ללא כל חשבונות פוליטיים ואינטרסים אישיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר