התפתחות חשובה

נחתמו הסכמים באפריקה: ישראל תוכל לגרש מסתננים בכפייה

למרות הבג"ץ: הישג משמעותי לראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו האחרון באפריקה, שם חתם הסכמים שיאפשרו לגרש בכפייה מסתננים שחדרו לשטחי ישראל (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה של אפריקנים בישראל (צילום אילוסטרציה: Roni Schutzer/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם לאחרונה על הסכמים מדיניים חדשים עם מדינות באפריקה, שיאפשרו לישראל לגרש מישראל, בכפייה, מסתננים בלתי חוקיים.

לפי הפרסום היום (שלישי) ב'ישראל היום', במהלך עצרת האו"ם נפגש נתניהו עם מנהיגים ממדינות אפריקה וחתם עימם על הסכמים חדשים הנוגעים לגירוש מסתננים מישראל, באופן שלא יסתור את פסיקת בג"ץ האחרונה בנושא.

כזכור, בג"ץ הורה להפסיק את השימוש במתקן חולות כאמצעי להפעלת לחץ על המסתננים לעזוב. בהתייחס לאפשרות של גירוש מסתננים בכפייה, הוא קבע שהיא אפשרית אך ורק למדינה שמסכימה לכך.

נתניהו בסיור בדרום תל אביב, בה התמקמו המסתננים (צילום ארכיון: יהונתן בניה ועידו ארז, ynet)

בעקבות פסיקה זו נעצרה השיטה במסגרתה, העניקה ישראל תמריץ של אלפי דולרים לכל מסתנן שהסכים לצאת מהארץ ומי שלא היה מוכן לעשות כן הוכנס למתקן השהייה חולות.

טרם ידוע אלו מדינות הסכימו כעת לקלוט את המסתננים ומה מידת הביטחון האישי הצפוי להם שם, אך על פי הדיווח בעיתון, ההסכמים החדשים יאפשרו לגרש בכפייה מסתננים - מה שצפוי להגביר את קצב הוצאת המסתננים מישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר