נציגי ש"ס נמנעו

הפינוי נדחה: הקצאת מתחם 'סנהדרין' לסמינר הישן נבלמה

אחרי שהיה נראה כי המאבק שהגיע עד לבתי גדולי ישראל הסתיים, בוועדת ההקצאות של עיריית י-ם דחו את הבקשה להעביר את שטח החיידר הספרדי לסמינר הישן. המשמעות: הפינוי יידחה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום תמונה: גוגל מפות)

פרסום ראשון: ועדת ההקצאות של עיריית ירושלים דחתה את הבקשה להקצות את מתחם תלמוד התורה 'סנהדרין' הספרדי עבור סמינר 'הישן' - מהלך שעורר סערה בעיר ומאבק שהגיע עד להנהגה הארצית של מפלגות ש"ס ויהדות התורה.

חברי מועצת העיר וחברי הוועדה מטעם ש"ס חיים כהן ופיני עזרא נמנעו בהצבעה, זאת בהוראה ישירה שקיבלו מראשי המפלגה הארצית. נציג חסידות גור ויו"ר הוועדה יוחנן ויצמן הצביע גם הוא נגד ההקצאה, ובכך ברוב של שבעה קולות נגד בוטלה ההקצאה של החיידר הספרדי לסמינר האשכנזי.

מתחם חיידר סנהדרין (צילום: גוגל מפות)

המשמעות היא שפינוי ת"ת סנהדרין לא יתאפשר בשלב זה, וכעת ראש העיר ניר ברקת ינסה להחזיר את ההקצאה לדיון בוועדת הקצאות מקצועית, להתייחס להערות חברי הוועדה שהצביעו כעת נגד, ואז להחזיר את הדיון בהקצאה שוב לוועדה הציבורית.

ביום חמישי הקרוב תתקיים ישיבת מועצת העיר, וסדר היום צפוי להתפרסם כבר מחר, כך שככל הנראה פינוי ת"ת סנהדרין יידחה לפחות בחודש נוסף.

מאחורי הקלעים של ההחלטה: ועד ההורים שיגר מכתב לחברי הוועדה והעומד בראשה, בבקשה שלא לאשר את ההקצאה, כאשר בתחילה דובר רק על קומה אחת - התחתונה - של המבנה, ובתנאי ששאר הקומות לא יפונו. אך התברר כי העירייה רוצה להעביר אישור הקצאה למבנה כולו, וההורים התנגדו ובמקביל דרשו שלא יהיה פינוי שלא בהסכמת ההורים. משא ומתן בין ש"ס ללשכת ראש העיר בנושא נכשל, והתקבלה בקשה להוריד את הנושא מסדר היום, ויצמן הבחין שיש לו רוב בוועדה וקיים הצבעה, בה הפסידו אנשי ברקת.

ההצבעה, היום (באדיבות המצלם)

כזכור, פרשת פינוי החיידר הספרדי לטובת הסמינר, שנחשפה ב"כיכר השבת", הסעירה את הרחוב החרדי כאשר הורי ילדי הת"ת התנגדו למהלך וטענו כי הם מופלים לרעה בשל היותם ספרדים. התלמידים יצאו להפגין מול לשכת ראש העיר ניר ברקת, ואריה דרעי ביטל את אישור משרד הפנים. בהמשך, העירייה עתרה לבג"צ, אולם זה דחה את העתירה. ולאחר מכן, התקבל נוסח פשרה בין הצדדים, אולם חלק מההורים התנגדו לו. כעת, נרשמת התפתחות חדשה בפרשה, כאשר ועדת ההקצאות דוחה את הבקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר